hej hopp på nya siten

Published by Benny Steen on

Forum Allmänt hej hopp på nya siten

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 56 totalt)
  • Författare

Inlägg av Kenneth Larsson på 2014-01-11 10:51

Jag har lagt upp bilar nu i “Jag & Alfa Romeo” delen! Känns riktigt kul faktiskt och blir riktigt läckert! Känns mycket bättre att jobba med än vad jag trott när vi kläckte namnet en gång för lääääänge sedan!

Känns lättarbetat med – ska fnula lite med text och så sedan i helgen – men måste skotta snö först bara!

Äras den som äras bör, Kenneth! Det var din idé att vi skulle kalla det för “Jag & AR”.

Inlägg av Kenneth Larsson på 2014-01-11 10:51

Jag har lagt upp bilar nu i “Jag & Alfa Romeo” delen! Känns riktigt kul faktiskt och blir riktigt läckert! Känns mycket bättre att jobba med än vad jag trott när vi kläckte namnet en gång för lääääänge sedan!

Känns lättarbetat med – ska fnula lite med text och så sedan i helgen – men måste skotta snö först bara!

Äras den som äras bör, Kenneth! Det var din idé att vi skulle kalla det för “Jag & AR”.

Björn Ek
    Deltagare

Inlägg av Stefan Grönqvist på 2014-01-11 19:51

Informatonen om banmötet på Gelleråsen leder till ” not found”.

Stämmer bra det. Men när jag redigerar den så finns den… Furillo får titta på det i veckan… Tackar!

I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

Crister Borg
    Deltagare

Äre bara jag eller är det dålig uppslutning här…? Jag trodde det skulle va full fart med flera hundra inlägg, men det är ju ganska dött… Kör dom på det gamla forat, som jag inte kan hitta i syberrymden…?

elCrillo Kalmar

Jag saknar många frekventa postare här, sidan är ju såklart en massiv nysattsning som grabbarna jobbar hårt med. Jag upplever att club medlemarna häckar på Facebook och alfapower.  Jag fattar knappt någonting av den nya sidan och navigeringen, men vad vet jag jag är ju bara en stackare som inte ens kan posta en bild på forat…………………………………………………..

Jepp nu har jag försökt posta bilder på alla forum men det går inte, är det inte bättre att klubben behåller vår “gamla” sida till den här sidan är färdig på riktigt? Det här är inte jättebra reklam utan ett virrvarr av kommandon och fel meddelanden, Jag förstår att mycket arbete lagts ner i skapandet av sidan men det bör inte prioriteras för funktion. Jag vill annonsera ut min 164 för 17000:- med bilder, tyvärr’ det inte möjligt på Club Alfa Romeo Svezias hemsida..gå tillbaka till gamla sidan ta lärdom och pröva igen om två eller tre år, det här suger!

Skrev detta på Alfisti sweden på facebook:  “Är det någon som fattar vad C.A.R. håller på med, vår nya hemsida är allt annat en klar för användande, gör om gör rätt eller gå på nästa lyxhotell och rösta ned styrelsen, p.s. är du normal arbetare kan du börja spara nu då det inte lär bli billigare att äta middag med ordföranden och styrelsen i Club Alfa Romeo Svezia. d.s.” Men å andra sidan kanske inte målgruppen är “taxi chaufförer, industriarbetare eller förskoleärare” jag har i varje fall svårt att se hur nämnda grupper kan insupa supéer på Hässelby slott utan att toltal haverera månadens budget…

Sune Karlsson
    Deltagare

Stefan, sura inte ihopp helt och hållet. Visst strular det lite nu i början men det här kommer att bli skitbra när småbuggarna är fixade.

Går det så går det...

Inte bli bitter nu va? Nu handlar ju inte den nya sidan om huruvida en industriarbetare (som jag själv) har råd att äta en extravagant slottsmiddag!? (Vilket annars hade varit minnesvärt tror jag och i min smak om jag bodde i närheten)

För min del är anledningen till mitt något avtagande användning av sidan att den inte är så kul att navigera sig runt på, speciellt inte på iFånen som jag använder nio ggr av tio. Det lär väl inte vara något som förändras med tiden utan något jag får vänja mig vid men eftersom alfapower är mer basic och rakt-på-sak precis som jag föredrar det är jag mer frekvent som användare på den sidan.

Är det något jag kan komma med som användare så är det att tänka “lotus” – vad kan vi klara oss utan? Jag föredrar ett eller två klick för att hamna rätt, allt annat tröttnar jag på och som sidan är utformad är jag lite viksekommen efter allt mer än två klick ..och då är jag en “yngling” på 27år!

Med det sagt tycker jag ändå att det är ett riktigt kul initiativ som ni har tagit och ett stort steg att ta att förnya sidan och få den modernare. Håll den bara väldigt enkel samtidigt

'06 GT 3.2L '00 Zender 166 3.0 GTAmodifierad ’70 Berlina räser

Björn Ek
    Deltagare

Inlägg av Stefan Grönqvist på 2014-01-12 01:31

Skrev detta på Alfisti sweden på facebook:  “Är det någon som fattar vad C.A.R. håller på med, vår nya hemsida är allt annat en klar för användande, gör om gör rätt eller gå på nästa lyxhotell och rösta ned styrelsen, p.s. är du normal arbetare kan du börja spara nu då det inte lär bli billigare att äta middag med ordföranden och styrelsen i Club Alfa Romeo Svezia. d.s.” Men å andra sidan kanske inte målgruppen är “taxi chaufförer, industriarbetare eller förskoleärare” jag har i varje fall svårt att se hur nämnda grupper kan insupa supéer på Hässelby slott utan att toltal haverera månadens budget…

Hej Stefan, jag försöker hitta inlägget på FB, har du en länk?

I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

Thomas Sjölin
    Deltagare

Tycker inte vi ska förhasta oss och skrika allt för högt efter att sajten varit “live” bara tre dagar, även om jag själv som f.d. webbutvecklare kan tycka att barnsjukdomarna är lite väl många och iögonenfallande för att vara riktigt bra. De flesta av felen är sådana saker som betatestning borde ha funnit.

Men, jag tror säkert det blir bra inom kort. Det är alltid en tillvänjningsperiod också med en helt ny sajt. Vi är vana att ha det på ett visst sätt, nu blir allt förändrat och med tiden kommer ingen att sakna den gamla som hade många, i mitt tycke, stora brister.

Inlägg av Thomas Sjölin på 2014-01-12 20:42

De flesta av felen är sådana saker som betatestning borde ha funnit.

Det som är svårt att se utifrån är omfattningen på det här projektet. Det är lätt att se det som ett forum och en gallerifunktion. Det vi ersatt som den gamla sidan gjorde är en försumbar del av arbetet. Vi har gått från ett enkelt forum med en annonsfunktion till en rätt omfattande community-motor. 

Framför allt en helt digitaliserad och i det närmsta helautomatiserad medlemshantering kommer betyda massor för administrationen av klubben och är också starkt kopplat till att ha en god ekonomi. Integrationen mellan de olika delarna är inte heller snutet ur näsan. Möjligheten att se hur olika medlemmars engagemang i klubben ser ut och att kunna rikta olika delar av sidan mot olika medlemmar eller användargrupper. Betalningslösningen är också en sån sak som inte nödvändigtvis gör det lättare för den enskilde medlemmen men som sparar hundratals timmar av administration för framför allt banmötesgruppen men som också möjliggör smidig hantering av olivoljeprovningar eller andra typer av träffar som kanske bara till en del bekostas av klubben.

Sedan är sajten i det närmaste helt responsiv för att den ska fungera på olika typer av enheter från smart-lurar med pekskärm till stora dataskärmar.

Att göra det här för 200 kkr och sedan sköta allt innehåll och konfiguration på tre personer på deras lediga tid när dessa tre dessutom alla är tungt involverade i andra roller i klubben gör att jag lugnt kan säga att: Nej, om vi skulle ha hanterat alla fel under beta-test så hade vi fått vänta ett år till och det hade inte varit en bra idé. Sannolikt hade det inneburit att vi inte kommit i mål. Det är stor skillnad på kommersiella IT-projekt som jag jobbat med i tretton år och det här.

Därför är vi extra glada för den förståelse alla visat för att vi får fixa de sista små sakerna tillsammans! 

Inlägg av Thomas Sjölin på 2014-01-12 20:42

Tycker inte vi ska förhasta oss och skrika allt för högt efter att sajten varit “live” bara tre dagar

Men, jag tror säkert det blir bra inom kort. Det är alltid en tillvänjningsperiod också med en helt ny sajt. Vi är vana att ha det på ett visst sätt, nu blir allt förändrat och med tiden kommer ingen att sakna den gamla som hade många, i mitt tycke, stora brister.

Tack!  Så är det, förändring är jobbigt! De flesta nya arbetssätten känns yxiga och ovana och det är irriterande att behöva leta efter rätt knapp när man bara vill lägga upp en bild på en frän bil! Vi jobbar så mycket vi kan med att berätta mer om hur sidan kan användas och hur saker går till! Titta gärna in under forumet “Information och hjälp” där ligger vi löpande in mer information om hur olika saker fungerar på sidan! 

Pierre Veiret
    Deltagare

Håller med Thomas, det kommer bli med tiden!

Nya sidan är snygg och som Björn säger tar det tid att hitta och lära sig hur det fungerar men efter någon vecka eller två kommer det att sitta!
    Vissa saker är svåra (antar jag), om inte omöjliga att testa på ett tidigt stadium innan trafiken läggs på och det kommer in många användare, “have faith” -det blir bra detta! 

Henrik Boldrup
    Deltagare

Jag tycker det verkar kanon, men visst gör det ont med förändring
    Har för mig att det var rätt mycket negativa kommentarer när CAR bytte forum/plattform förra gången med.
    Henrik

Stelvio Ti-20, 156SW 2,5 -04 och en Fiat 500e -15

Visar 15 inlägg - 31 till 45 (av 56 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.