hej hopp på nya siten

Published by Benny Steen on

Forum Allmänt hej hopp på nya siten

Visar 11 inlägg - 46 till 56 (av 56 totalt)
  • Författare
    Crister Borg
    Deltagare

Ställde en fråga och hittade svaret direkt… Då försökte jag ta bort inlägget men tog bara bort texten. Nån som kan…?

elCrillo Kalmar

Thomas Sjölin
    Deltagare

Inlägg av Admin (Björn Ek) på 2014-01-12 21:54

Inlägg av Thomas Sjölin på 2014-01-12 20:42

De flesta av felen är sådana saker som betatestning borde ha funnit.

Att göra det här för 200 kkr och sedan sköta allt innehåll och konfiguration på tre personer på deras lediga tid när dessa tre dessutom alla är tungt involverade i andra roller i klubben gör att jag lugnt kan säga att: Nej, om vi skulle ha hanterat alla fel under beta-test så hade vi fått vänta ett år till och det hade inte varit en bra idé. Sannolikt hade det inneburit att vi inte kommit i mål. Det är stor skillnad på kommersiella IT-projekt som jag jobbat med i tretton år och det här.

Det är jag fullt medveten om och har inte påstått något annat. Jag trodde ju att det bjöds ett antal testpiloter och det var det jag menade att de skulle hittat de stora felen men urvalet var kanske inte tillräckligt brett?

Det är ingen kritik, bara ett konstaterande. Personligen ser jag inga problem med barnsjukdomarna, jag är van med dem både som programmerare och webutvecklare. 

Björn Ek
    Deltagare

Inlägg av Thomas Sjölin på 2014-01-12 23:41

Inlägg av Admin (Björn Ek) på 2014-01-12 21:54

Inlägg av Thomas Sjölin på 2014-01-12 20:42

De flesta av felen är sådana saker som betatestning borde ha funnit.

Att göra det här för 200 kkr och sedan sköta allt innehåll och konfiguration på tre personer på deras lediga tid när dessa tre dessutom alla är tungt involverade i andra roller i klubben gör att jag lugnt kan säga att: Nej, om vi skulle ha hanterat alla fel under beta-test så hade vi fått vänta ett år till och det hade inte varit en bra idé. Sannolikt hade det inneburit att vi inte kommit i mål. Det är stor skillnad på kommersiella IT-projekt som jag jobbat med i tretton år och det här.

Det är jag fullt medveten om och har inte påstått något annat. Jag trodde ju att det bjöds ett antal testpiloter och det var det jag menade att de skulle hittat de stora felen men urvalet var kanske inte tillräckligt brett?

Det är ingen kritik, bara ett konstaterande. Personligen ser jag inga problem med barnsjukdomarna, jag är van med dem både som programmerare och webutvecklare. 

Hej Thomas! Det var inte meningen att låta grinig!  Jag passade på att svara på en massa frågor på en gång där! Vi har verkligen en rejäl mängd småfel, vi hoppas stora delar av dem ska vara borta när vår duktiga leverantör fått nån vecka eller två på sig att slå ihjäl de små gynnarna! 

I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

Filip Wennergren
    Deltagare

wauow! första, men inte sista, inlägget! snyggt jobbat med hemsidan. ser bra ut! sedan är det ju en viss tillvänjning… men de e ju jag 

Alfalös för tillfället. Tidigare: GTV 916 75 3st 166 2st 155 5 st 164:or 5 st 156:or osv...

Kom på en sak som är lite märklig:

När man surfar på sidan på en iFån så är den som låst i ett visst inzoomat läge vilket gör att man känner sig lite smått närsynt efter ett tag. Det går inte heller att zooma varken in eller ut för att anpassa storlek på saker och ting till sitt eget tycke.
    Är det något som kommer att förbli så eller finns det en fix på gång?

P.S. …och när man har svarat på en flersidestråd så hamnar man inte på sista sidan vid sitt inlägg utan tillbaks på start igen. Som att passera gå, fast man får inte inkassera 1000kr för det..

'06 GT 3.2L '00 Zender 166 3.0 GTAmodifierad ’70 Berlina räser

Peter Andersson
    Deltagare

Hej.

När jag ska betala med mitt befintliga PayPal konto får jag följande fel från PayPal

”We’re sorry but we cannot send your payment right now”

Return to merchant and try different payment metod

Är det kanske något knas om man försöker använda befintligt PayPal konto?

MVH

Peter

Stefan Atterhall
    Moderator

Inlägg av Peter Andersson på 2014-01-13 12:34

Hej.

När jag ska betala med mitt befintliga PayPal konto får jag följande fel från PayPal

”We’re sorry but we cannot send your payment right now”

Return to merchant and try different payment metod

Är det kanske något knas om man försöker använda befintligt PayPal konto?

MVH

Peter

Hej Peter!

Det lät ju inget vidare. 

Vi har haft betalningar via befintliga paypal-konton och direkt med betalkort. Hittills har jag inte hört något där själva betalningen knasar. Hur ser det ut med din koppling från PayPal till ditt bankkonto? Jag fick lov att uppdatera och verifiera mitt konto innan jag kunde göra betalning, då det var 2-3 år sedan jag använde mitt paypal-konto sist.

När jag kikar på paypal-kontot ser jag inga felmeddelanden och vi har hittills fått närmare 10 betalningar idag, den senaste 13:40.

Du kanske kan prova igen? Skulle det inte fungera då föreslår jag att vi skickar ett mail till Paypal.

Lycka till och hojta till om det skulle fortsätta att krångla så ska vi se vad vi kan göra!

Klassegrare CAR Challenge (kl. II) -- 2019, 2017 och 2016!
    Följ framfarten - Bilder: Instagram | Resultat: Speedhive, Alfaromeo.org | Racefilm: Youtube

Alfor för tillfället
    147 3.2 V6 GTA -04 -- #16 CAR Challenge kl. II (Projekttråd .org)
    156 SW 2.5 V6 TI -05
    Sprint 1.7 8V Veloce -87 (Projekttråd Alfapower.nu)

Peter Andersson
    Deltagare

Stefan – du har säkert rätt. Senast jag använde mitt Paypal konto var Mars 2013 så jag har nu gjort en sk Credit Card confirmation på PayPals sida. Väntar på svar från dom sedan ska jag försöka igen.

Tack

/Peter

Stefan Asplund
    Deltagare

Första inlägget på nya sidan…………………………….

Tycker sidan ser bra ut, lite inkörning får vi räkna med.

156 SW V6 Ti -04. Alfa året runt sen 1982 jodåsåatt

Här funkar allt perfekt med Mac och iOS. Fin sida med hög upplösning på bilder. Snyggt!

Björn Ek
    Deltagare

Per, Stefan och andra!

Stort tack för de positiva kommentarerna! Vi är så uppsnurrade i att jaga buggar att vi glömmer alla glada tillrop och uppmuntrande inlägg!

TACK! Det betyder massor!

I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

Visar 11 inlägg - 46 till 56 (av 56 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.