Hejsan från en ny GTV 2000-ägare

Published by Mats Georgson on

Forum Allmänt Hejsan från en ny GTV 2000-ägare

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
  • Författare
    Mats Georgson
    Deltagare

Hej! 

Nybliven ägare till den här raringen. Går som attan, spyr vit rök på tvåan och luktar bensin och avgas så man blir medvetslös efter 10 minuter, men vilka fina tio minuter man hinner med mellan avsvimningarna!

Kommer behöva pysslas en del. 

Nån som känner igen den? 

Stockholm/Enåker

Magnus Petsen
      Deltagare

Stort grattis!

Ser riktigt roligt ut!!!

Lite svimmande får man ta!!!

Lycka till!!!

Sluta kämpa mot....ingen ide ändå.
        På uppfarten
        Alfa Romeo Giulia Veloce
        Alfa Romeo 75 MILANO PLATINA
        Alfa Romeo 75 MILANO ORO
        Alfa Romeo 75 1,8iE
        Alfa Romeo 159 3,2V6 AWD SW

Anders Eriksson
        Deltagare

Stort grattis till köpet!!

verkar ju vara en charmig liten rackare

Nu: AlfaSud. Alfa 90. Då: 3*75turbo 164Q4 2*147 156 Brera 3.2 Sud Ti. Spider 916 V6. 159SW Tbi

Åke Nyberg
          Deltagare

Ett vanligt fel är att den suger in avgaser genom bakluckan. Stäng fönstren sätt på fläkt och ventilationen. Blir det bättre så skall du sätta en pip på avgasröret så att det kommer ned i luftströmmen under bilen. 

När du har rutorna nere bildas undertryck i kupén och då sugs det lite här och var. 

Har haft min Bertone sen 1996 och hjälpt många sedan dess. Det är det raka slutröret som många satte dit för att det ser tuffare ut som är boven i dramat. 

Annie Kärävä
            Deltagare

Fin bil,  hoppas du får många underbara mil med den. Bisak.. lägg gärna till hela ditt namn och ort i din profil

My mother would beat you from the Redlight! She tought me good.. http://hide.dk/Vehicles/

Björn Nilsson
              Deltagare

En ny fräsch bagagerumslist hjälper också mot svimningsproblemen.

Björn Nilsson

Mats Georgson
                Deltagare

Tack för tipsen! Det värsta var ändå en glappande växeldamask – man såg vägen under bilen. Med det avklarat blev det bättre. Sen saknar bagageluckan helt lister och dessutom är det plåtrent bak pga halvbur, så det kommer ju in den vägen också. 

Har köpt en del prylar från alfaholics så jag kan reda upp en del.

Stockholm/Enåker

Mats Georgson
                  Deltagare

En av grejerna jag inte hittar någonstans är en växelspak. Tidigare ägare har gjort en naken installation med rak spak, jag vill återställa 2000-konsolen. Funkar spak från andra modeller – berlina, spider? Någon som har en över man kan köpa?

Stockholm/Enåker

Kenneth Larsson
                    Deltagare

Hur menar du med rak spak? Det är ett lite knä på spakarna så dom lutar bakåt – det är så på alla även om det finns mittkonsol. Så spaken är lika på alla.

Mats Georgson
                      Deltagare
                        Så här konstigt är det gjort nu. :/ Fast ganska skön position för att spaka, måste jag erkänna. 

Stockholm/Enåker

Mats Georgson
                        Deltagare

Här är lite mer jag gärna frågar om. Vad är det här för grejor? Vad är standard och inte? Jag har ingen aning, haha! 

Stockholm/Enåker

Hej Mats!

Måste fråga på vilka premisser du lackade bilen och om du vart nöjd och kanske också om man får veta priset?
                          Ska nämligen till att lacka på samma firma troligen, ska dit nästa vecka o kika på lite lackprover innan vi bestämmer oss(och kanske få ett pris ocks&aring

Skicka gärna PM om du inte vill att infon når ut, eller slå en pling. 070 – 114 11 15 /Daniel

Vilken fin bil =)

Visar 13 inlägg - 1 till 13 (av 13 totalt)
                        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.