Herr Hultmans Bertone
Published by Robert Hultman on
- Detta ämne har 336 svar, 9 deltagare, och uppdaterades senast 8 oktober, 2020 kl. 09:33 av Stefan Atterhall.
-
FörfattareInlägg
-
19 mars, 2015 kl. 22:06 #47765
Med de bilderna i färskt minne förstår ni att det var med skräckblandad förväntan jag började avlägsna inredning och matta ur bilen.
Och som alltid när man har med gamla (och rostiga) bilar att göra bjöd var och varannan skruv på hårt motstånd. Så här såg det högra bältesfästet mot kardantunneln ut (efter ett dygn med rostlösningsolja).
Och så här såg det ut när fästet på höger sida för själva rullbältet var bortskruvat.
Stockholm
19 mars, 2015 kl. 22:20 #47766Ser ut att kunna bli en “ganska” omfattande renovering
Går det så går det...
19 mars, 2015 kl. 22:24 #47767Så här visade det sig se ut när man lyfte på mattan. (På “förarplatsen” har jag inte kunnat lyfta mattan än. Listen på insteget sitter nämligen fortfarande fast i två skruvar som jag inte kunnat skruva loss än.)
På höger sida i fram ser man naturen genom plåten.
Liksom man gör genom golvet i bak på höger sida.
På vänster sida i bak ser det lite bättre ut.
Stockholm
19 mars, 2015 kl. 22:28 #47768Inlägg av Sune Karlsson på 2015-03-19 22:20
Ser ut att kunna bli en “ganska” omfattande renoveringÄsch. Inte då. Lite färg bara, så är den som ny.
Stockholm
19 mars, 2015 kl. 22:31 #47769Skruvar är snygga.
De långa har man när man skruvar fast rullbältet. De korta när man skruvar fast manicken som man spänner fast bältet i.Stockholm
20 mars, 2015 kl. 02:11 #47770Inlägg av Niklas Ericson på 2015-03-19 09:12
Ta 1600 kammarna och sätt i 2000 motorn. De har högre lyft och är lite aggressivare.
Tack för tipset. Tänk vad man lär sig av en projekttråd!
Stockholm
20 mars, 2015 kl. 08:11 #47771Inlägg av Robert Hultman på 2015-03-20 02:10
Inlägg av Niklas Ericson på 2015-03-19 09:12
Ta 1600 kammarna och sätt i 2000 motorn. De har högre lyft och är lite aggressivare.
Tack för tipset. Tänk vad man lär sig av en projekttråd!
Nej det har dem ju inte?? 2 liters har 048-kammarna med 10mm lyft och lite mer duration.
Jakob
20 mars, 2015 kl. 08:45 #47772Jag kan ha fel! Men, på ALFA BB så rekommenderas alltid 1600 kammar på 2000 motorer… Det kan vara något med USA spec motorer, SPICA och sådant.
Lycka till med rosten!!!!!
| 1969 1750 GTV | 2006 SAABARU 9-2x | 2014 BMW 520d SW | Väntar på 2016 4C |
21 mars, 2015 kl. 09:30 #47773Oj vilket projekt! Se till att få ut den på vägarna bara.
Lycka till, kul att följa, säkert får man lära sig nåt också.
Kammarna är annorlunda i USA på 2l motorn för övrigt.
21 mars, 2015 kl. 20:51 #47774Herr Hultman får lära sig svetsa…..! Grattis!
21 mars, 2015 kl. 22:50 #47775Funderar på om jag nånsin vill köra Alfa igen…
22 mars, 2015 kl. 01:13 #47776Inlägg av Pierre Veiret på 2015-03-21 22:50
Funderar på om jag nånsin vill köra Alfa igen…Vaffan? Eru packad???
(((Segrare klass lll 2015))) Scuderia V.A.N Corse #63
22 mars, 2015 kl. 10:53 #47777Inlägg av Kenneth Larsson på 2015-03-21 20:51
Herr Hultman får lära sig svetsa…..! Grattis!
Det ligger i farans riktning.
Men det här jobbet lejer jag bort. Svetskursen får komma sen och övningsobjekten får bli mindre angelägna objekt.
Stockholm
22 mars, 2015 kl. 10:54 #47778Inlägg av Pierre Veiret på 2015-03-21 22:50
Funderar på om jag nånsin vill köra Alfa igen…Jag väntade på den. Eller något likande.
Stockholm
25 mars, 2015 kl. 14:40 #47779Att det finns rost på en så gammal bil är inget konstigt. Kämpa på. Du kommer inte ångra dig när det är klart.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.