Herr Hultmans Bertone

Published by Robert Hultman on

Forum Projekt Herr Hultmans Bertone

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 337 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #47765
    Robert Hultman
    Deltagare

    Med de bilderna i färskt minne förstår ni att det var med skräckblandad förväntan jag började avlägsna inredning och matta ur bilen.

    Och som alltid när man har med gamla (och rostiga) bilar att göra bjöd var och varannan skruv på hårt motstånd. Så här såg det högra bältesfästet mot kardantunneln ut (efter ett dygn med rostlösningsolja).

    Och så här såg det ut när fästet på höger sida för själva rullbältet var bortskruvat.

    Stockholm

    #47766
    Sune Karlsson
    Deltagare

    Ser ut att kunna bli en ”ganska” omfattande renovering

    Går det så går det...

    #47767
    Robert Hultman
    Deltagare

    Så här visade det sig se ut när man lyfte på mattan. (På ”förarplatsen” har jag inte kunnat lyfta mattan än. Listen på insteget sitter nämligen fortfarande fast i två skruvar som jag inte kunnat skruva loss än.)

    På höger sida i fram ser man naturen genom plåten.

    Liksom man gör genom golvet i bak på höger sida.

    På vänster sida i bak ser det lite bättre ut.

    Stockholm

    #47768
    Robert Hultman
    Deltagare

    Inlägg av Sune Karlsson på 2015-03-19 22:20

    Ser ut att kunna bli en ”ganska” omfattande renovering

    Äsch. Inte då. Lite färg bara, så är den som ny.

    Stockholm

    #47769
    Robert Hultman
    Deltagare

    Skruvar är snygga.
    De långa har man när man skruvar fast rullbältet. De korta när man skruvar fast manicken som man spänner fast bältet i.

    Stockholm

    #47770
    Robert Hultman
    Deltagare

    Inlägg av Niklas Ericson på 2015-03-19 09:12

    Ta 1600 kammarna och sätt i 2000 motorn. De har högre lyft och är lite aggressivare.

    Tack för tipset. Tänk vad man lär sig av en projekttråd!

    Stockholm

    #47771
    Jakob Hultkvist
    Deltagare

    Inlägg av Robert Hultman på 2015-03-20 02:10

    Inlägg av Niklas Ericson på 2015-03-19 09:12

    Ta 1600 kammarna och sätt i 2000 motorn. De har högre lyft och är lite aggressivare.

    Tack för tipset. Tänk vad man lär sig av en projekttråd!

    Nej det har dem ju inte?? 2 liters har 048-kammarna med 10mm lyft och lite mer duration.

    Jakob

    #47772
    Niklas Ericson
    Deltagare

    Jag kan ha fel! Men, på ALFA BB så rekommenderas alltid 1600 kammar på 2000 motorer… Det kan vara något med USA spec motorer, SPICA och sådant.

    Lycka till med rosten!!!!!

    | 1969 1750 GTV | 2006 SAABARU 9-2x | 2014 BMW 520d SW | Väntar på 2016 4C |

    #47773
    Johan Stenlund
    Deltagare

    Oj vilket projekt! Se till att få ut den på vägarna bara.

    Lycka till, kul att följa, säkert får man lära sig nåt också.

    Kammarna är annorlunda i USA på 2l motorn för övrigt.

    #47774
    Kenneth Larsson
    Deltagare

    Herr Hultman får lära sig svetsa…..! Grattis!

    #47775
    Pierre Veiret
    Deltagare

    Funderar på om jag nånsin vill köra Alfa igen…

    #47776
    Henrik Ahnfeldt
    Deltagare

    Inlägg av Pierre Veiret på 2015-03-21 22:50

    Funderar på om jag nånsin vill köra Alfa igen…

    Vaffan? Eru packad???

    (((Segrare klass lll 2015))) Scuderia V.A.N Corse #63

    #47777
    Robert Hultman
    Deltagare

    Inlägg av Kenneth Larsson på 2015-03-21 20:51

    Herr Hultman får lära sig svetsa…..! Grattis!

    Det ligger i farans riktning.

    Men det här jobbet lejer jag bort. Svetskursen får komma sen och övningsobjekten får bli mindre angelägna objekt.

    Stockholm

    #47778
    Robert Hultman
    Deltagare

    Inlägg av Pierre Veiret på 2015-03-21 22:50

    Funderar på om jag nånsin vill köra Alfa igen…

    Jag väntade på den. Eller något likande.

    Stockholm

    #47779
    Peter Braun
    Deltagare

    Att det finns rost på en så gammal bil är inget konstigt. Kämpa på. Du kommer inte ångra dig när det är klart.

Visar 15 inlägg - 16 till 30 (av 337 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.