Het bagagerumbotten

Published by Peter Braun on

Forum Teknik Het bagagerumbotten

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Peter Braun
    Deltagare

Har en GTV6 116-serie. Det jag märkt är att bottendelen i bagagerummet blir väldigt varm. Värmen kommer med allra största sannolikhet från ljuddämparen bak. Det jag undrar är om det inte skall sitta någon typ av isolering mellan ljuddämpare och golv. 

Hej Peter!
      är du säkert detta inte är “FORNO-C45/B”? Ett tillval som omvandlar bagageutrymmet till bakugn. Väldigt uppskattad vid alfaträffar där du kan bjuda på nybakad fikabröd.

Skämt asido, hoppas du får ett vettigt svar

Marco

Kenneth Larsson
      Deltagare

Ibland finns det strålningsskydd som är i princip pressad aluminiumfolie med nån asbetsliknande emellan. Dom har dock en tendens att trilla bort med åren. I tidernas begynnelse var det ofta en tunn aluminiumskiva bara – men dom sprack ofta med. Bocka till en egen aluminiumplåt och skruva dit med några brickor emellan så blir det säkert bättre (= svalare)

Björn Ågren
        Deltagare

Det har aldrig varit något sådant värmeskydd monterat på gamla GTV6.

Peter Braun
          Deltagare

Som det är nu så skulle jag nog kunna steka ägg där bak 🙂 Känns som att något inte är helt rätt. Tack för svaren. Får kanske höra med autoalfa och be dem titta på det och göra något liknande som Kenneth säger. Det kan liksom inte vara meningen att det skall vara så varmt där bak. 

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.