Hjälp Gelleråsen!?
Published by Marcus Helgesson on
› Forum › Bankörning › Hjälp Gelleråsen!?
- Detta ämne har 7 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 29 april, 2014 kl. 16:41 av
Mats Berg.
-
FörfattareInlägg
-
27 april, 2014 kl. 10:26 #40692
Tjo,
Känner att jag inte riktigt har koll på läget inför banmötet.. Drar några frågor här:
1. Finns det några tider att förhålla sig till? Läste nånstans att ni ibland går banan kvällen innan, besiktigar bilar etc? Har letat här på forumet men hittar nada, även länken någon la in pekar bara mot generella baninfosidan.
2. Har någon nåt tips om bra boende i närheten?
3. Har fastnat norrut i landet, så har inte hunnit fixa hjälm etc, tips bra bra ställen o shoppa lite utrustning i sista sekund
Primärt Stockholm, men allt upp till Luleå funkar just nu!
/m
Marcus
27 april, 2014 kl. 13:08 #406931) Längst ner till höger på http://www.alfaromeo.org/Aktiviteter/Banm%C3%B6ten.aspx finns det ett exempelschema. Stämmer nog rätt bra förutom att det ska petas in lite Corsa Italiana också.
2) Boendeinfo finns det en länk till på http://www.karlskogamotorstadion.com/. Det brukar dyka upp en boendetråd någon vecka innan banmötena. Ett billigt och praktiskt (men klart olyxigt) alternativ är stugorna på banan. Då brukar det bli gemensam grillning och gående banbesiktning kvällen innan. Själv bor jag i Örebro så det blir den egna sängen.
3) En “riktig” hjälm är givetvis bra men du klarar dig med en mopedhjälm från typ Biltema. Om det är första gången skulle jag inte lägga energi och pengar på att skaffa fullständig “raceutrustning”. Följ råden på http://www.alfaromeo.org/Aktiviteter/Banm%C3%B6ten/Hurb%C3%B6rjarjag.aspx så klarar du dig bra med saker du förmodligen redan har i garderoben.
Går det så går det...
27 april, 2014 kl. 18:22 #40694Som det gamla djungelordspråket går ” lyssna när RevisorSune talar”.
!
Eminent svar Sune!
Inget är svårt om man kan det.
27 april, 2014 kl. 18:42 #40695Va f-n Sune är du Revisor?
27 april, 2014 kl. 21:13 #40696Bara ytterst amatörmässig revisor i CAR.
Går det så går det...
28 april, 2014 kl. 20:25 #40697Alltid något!
28 april, 2014 kl. 23:22 #40698Ok, då går jag ner på riktiga basfrågor
Käk? Köra på tom mage är inge bra!
Verkar finnas nåt café där, men omöjligt att se om det har öppet på söndagen?
Egen lunch eller fixar CAR nåt?
Bor nog inne i Karlskoga, men tänkte väl titta ut på lördagkvällen, när är ni andra där?
Marcus
29 april, 2014 kl. 16:41 #40699Daniel Holm har beställt käk åt oss, skulle enligt uppgift bli fårtestikel men lita inte för mycket på den uppgiften
. Kaféet brukar öppna så att man kan ta en förmiddagsfika där, och sen äter vi lunch där. Gå och ät direkt efter debriefingen på sista passet innan lunchuppehållet. Lunch avbrottet är till för att flaggisarna ska få mat, dom kommer att ha företräde i matkön.
Jag skulle tippa att folk börjar dyka upp vid 5 – 6 blecket, med den traditionella banpromenaden
Inget är svårt om man kan det.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.