Hjälp med bromsklossbyte bak på en 159:a

Published by Anders Stoffers on

Forum Teknik Hjälp med bromsklossbyte bak på en 159:a

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Anders Stoffers
    Deltagare

Håller på å byta bromsklossar runt om på min 159:a 2010:a och konstaterar att bromoket bak fungerar inte riktigt på samma sett som på mina 6 senaste Saabar…påminner mig om en Peugeot 505:a jag hade för längesen där man fick skruva in kolven till ett visst odefinierbart  läge å sen klämma ihop med tång å sen funkade inte handbromsen likt förbannat  och tillslut havererad bromsoket  pga vrede ,styrka och frustration i fel dos och kombination. Antar att det är något liknande med detta ok , eller? kan konstatera en grön prick som är ditmålad nästan i mitten av kolven, antar att den spelar en viktig roll…..medan jag väntar in ett svar går jag ner och byter på frambromsarna och hoppas det går bättre där….

Crister Borg
      Deltagare

Ha, ha – visst är det “kul”…! Smurfade runt lite och det verkar va samma grejj som 156an. Jag köpte ett sånt här verktyg och det funkade ok för dom pengarna. Man måste vrida och trycka samtidigt. Men svära det får man. Den gröna pricken går jag dock bet på…

http://www.biltema.se/sv/Bil—MC/Verktyg-och-Verkstadsutrustning/Broms/Bromskolvsverktyg-19234/

elCrillo Kalmar

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.