Hjälp med Delar till 164:a 3.0

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Allmänt Hjälp med Delar till 164:a 3.0

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare

Hej Kära alfister

Köpte en bil 164:a( Reg nr OZP398) för några veckor sedan som bar på några eller någon stor problem vet inte än då jag fick aldrig klart svar av verkstaden( det kommer klonk ljud i framvagnen samt något annat ljud i bakvagenen.. Va inne hos AutoAlfa i Sisjön och lämnade den där i 2 dagar och det skulle kollas och fixas ett par saker redan första dagen. Men jag bestämde mig ändå för hämta den 2 dagar senare  så han får kolla bilen i lung och ro och då hade precis hunnit hissa upp bilen och kollar lite grann och fick fram att Höger motorfäste va helt löst( nedre delen, Motor va helt lös och gick fram och tillbaka som en gunga) samt Bakre bärarmbussning (fram) samt att det läker ifrån styrservo oljan då jag va under bilen. ( den idag helt tom efter jag hittade en pöl på parkeringen på morgonen en dag vid bakre högre hjul). Så nu behöver jag hjälp och hitta delar och helst nya. Märkte också att sensor till bromsvätska systemet asså själva kabel fattas.

Kupefläkten är helt slut och när den kom igång så kom det en skärande ljud ifrån den på hastighet 1 och 2 men inte på 3 eller 4. 

Behöver köpa alla dessa delar. Kan jag få tips om någon ställe eller någon annan verkstad så fixar delar samt reparerar allt detta.

Vet ni vad det roliga är. Besiktningen som gjordes innan verkstaden, även om jag påpekade klonkljudet hittade inget fel förutom att ett av säkerhetsbältet slutade funka. Så bilen gick genom anmärkning förutom bältet.

Vet att många delar tillhör SAAB 9000

Behöver också ett kupefilt till den också

Någon vet vart jag fixa larmet på bilen som finns samt installera in en bil stereo jag köpt?

Tusen tack för all hjälp

Tor Ljunggren
    Deltagare

Kupéfilter finns hos AD, Mekonomen m.fl.

Prova att duscha motoraxeln till kupéfläkten med WD40 så kanske den tystnar så småningom. Annars har jag en beg. fläkt för 200:- + frakt.

Tor Ljunggren Arvika

Hej

Fläkten dog igen så den funkar inte längre. Men det är skärande ljudet försvinner det med Den WD40. Hur lyckas man komma in till motoraxel till Kupefläkten lättast. Finns det någon bild på en sådan så man vet vilken och vart man sprejar.

Din fläkt är det samma för min årsmodel på bilen?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.