Hjulmuttrar, superbrådis

Published by Mattias Rehn on

Forum Teknik Hjulmuttrar, superbrådis

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Mattias Rehn
    Deltagare

Hej,

har ett par 14″ som ska på min Giulia  1967 men jag saknar ett antal hjulmuttrar. Är det någon som vet var dessa kan finnas att köpas, alt. har något vettigt förslag på lösning. Tyvärr åkte jag ifrån skjutmåttet men som snickare skulle jag säga att yttermåttet är 17 mm. Jag behöver 12 st varav fyra är “felgängade”. Kan dessa finnas att köpas, typ standard. Hur löser man de vänstergängade, skulle kunna byta pinnbultarna men blir så mycket att riva, har ikväll fyllt bakaxelolja och fyllt och luftat bromssystemet och skulle helst vilja gå igenom denna process igen. För att göra saken ännu värre så är det panik med dessa hjulbultar så jag tar tacksamt emot förslag och tips.

Mvh

Mattias

Per Gripenhall
      Deltagare

Jag köpte vänstergängade hjulmuttrar från Highwood för några år sedan. De såg dock inte ut som de på dina bilder. Bricka saknades.

Per Gripenhall
        Deltagare

Jag köpte vänstergängade hjulmuttrar från Highwood för några år sedan. De såg dock inte ut som de på dina bilder. Bricka saknades.

H-P Magnusson
          Deltagare

Vilka fälgar har du? Den typen av muttrar satt på Revolutionfälgarna, Kika i katalogen på http://www.revolutionsupply.com där finns det lite olika varianter.

Om du hittar muttrar som passar är det en baggis i sammanhanget att byta pinnskruvar.

Lycka till!

/H-P

H-P

Mattias Rehn
            Deltagare

Tack för alla tips och förslag men ger nu upp,
              fälgarna är till salu utan däck. Söker istället 14″ som passar på en
              Giulia och som går att lägga på
              185-däck.

Ronal magnesium

/Mattias

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.