Hoppsan redan # 36

Published by Håkan Andersson on

Forum Allmänt Hoppsan redan # 36

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Håkan Andersson
    Deltagare

Jag städade lite i listan över bilar jag haft. Konstaterade att mitt missbruk tagit sej följande proportioner:

65 bilar varav 39 Alfa Romeo. 3 av dessa skrivna på någon annan och 3 sålda utan att jag suttit i dem. Börjar förmodligen närma mej någon sorts personligt rekord…

Håkan i Fagersjö: 916 GTV och 166 3.0.

Crister Borg
      Deltagare

Grattis! Då ligger jag efter då senaste tillskottet, 155 q4an, är nummer 60 totalt… Listan består mest av SAABar annars.

elCrillo Kalmar

Håkan Andersson
        Deltagare

Saab 99 följdes inte av fler. 5st Volvo och 5st Citroen är de flesta icke-alfa. 156 och 155 ligger lika med 7st med 6st 75:or på klar tredjeplats. Alla utom fyra med Nord- eller Bussomotorer.

Crister Borg
          Deltagare

SAABar: 93, 95, 96 (leder stort…), 99, 900. Nån Volvo, några Opel, 1st Skoda Rapid… Alfor: 1st Alfetta, 1st Giulia Super, 2st GTV 116, 1st 33,  2st 75, 1st 146, 2st 156, 3st 155…

elCrillo Kalmar

Robert Hultman
            Deltagare

Imponerande mängder bilar, måste man säga.

Men under hur många år undrar jag? Vad blir det uttryckt som bilar/år?

Å så undrar jag ju förstås över bilar man ägt men aldrig suttit i? Är det renoveringsobjekt som sålts redan på renoveringsstadiet, eller?

Stockholm

Crister Borg
              Deltagare

48-18=30  30/60=2 

I snitt 2 per år då, men då hade jag “köpförbud/samboförhållande” i 12 år… Jag har suttit i alla bilarna men några, kanske 15, var renoverings objekt som såldes vidare utan att jag kört dom…

elCrillo Kalmar

Gabriel Eriksson
                Deltagare

Hmm… Jag verkar bara få ihop 26 st…  Det borde ju vara fler tycker jag, säkert glömt bort nån.  Mest Alfa Romeo iallafall med 8 st, BMW på andra plats med 6 st och sen Ford(!) som tredje med 4 st. 

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Håkan Andersson
                  Deltagare

Kul med många missbrukare. Trodde i och för sej inte att jag är särskilt unik. Mitt missbruk har pågått sedan 1989 eftersom jag inte räknar in Suden jag hade ett år tio år tidigare. 30 Alfor på 25 år är väl inte så farligt. Tre står fortfarande utanför på garageuppfarten.

Jag har funderat lite på hur jag ska räkna och hoppar över nummer 10, 24 och 31 som inte varit skrivna på mej. Nummer 14, 16 och 17 har jag varit registrerad ägare på men aldrig tagit hem utan sålt vidare innan jag påbörjat projekten. Jag tycker att dessa borde få räknas. Två har körts direkt till Marco för slakt eftersom det egentligen bara var en motor resp. en växellåda jag köpt.

Antalet Alfa Romeo kan därför variera mellan 31 och 39. Hur ska man räkna?? Är det överlämnande av pengar, registrering eller brukande som ska räknas. Hur ska slaktoffren räknas?? Jag väntar spänt på vägledning. Gunnar, Marco m.fl. vinner ju hur man än räknar. Men jag kan ju få veta när jag ska fira jubileum med jämt antal bilar. 25 år med bara Alfa kanske är någon slags “Silverbröllop” om man haft minst lika många bilar som år.

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.