Hoppsan redan # 36

Published by Håkan Andersson on

Forum Allmänt Hoppsan redan # 36

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Håkan Andersson
    Deltagare

Köpte nyss min 36:e Alfa, en 156 2.0 TS SW. Som så ofta en “synd-om-bil” vars ägare av familjeskäl var tvungen att sälja sin bil frå singeltiden till förmån för villa-vovve-volvo-(barn)vagn. Hon var glad att silverpilen hamnade hos någon som inte tänkte plocka ner den för reservdelar utan fixar den och kör med den.

Har därmed flyttat upp 156:orna till tredje plats i maratonlistan över de 15 modeller jag haft. Från Alfetta via Sud och 75:an till en helt modern miljö Giulietta. 155:orna är av någon anledning i ohotad ledning. Jag lägger in bilder av #35 (155 1.7 TS) och # 36 när jag har dem tvättade hemma på gårdsplanen.

Håkan i Fagersjö: 916 GTV och 166 3.0.

Torbjörn Wulf
      Deltagare

Grattis Håkan, 36st är ju ett antal, där ligger iaf jag i lä.

Sune Karlsson
        Deltagare

Grattis! Nu är det bara att köpa några 156or till så dom får den tätplats dom förtjänar!

Går det så går det...

Imponerande! Själv har jag “bara” haft 12 st under de 34 år jag kört Alfa… ( Bara 3 års uppehåll )
          Men jag har aldrig samlat på mig bilar, bara använt dem som åretruntbil & njutit varje mil.  

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Crister Borg
          Deltagare

Grattis! Jag förstår precis varför 155orna leder…! Själv köpte jag nyss min 60e bil, en 155 q4. En 10-20 Alfor på senare år, före det var det mest Saabar…

elCrillo Kalmar

Thomas Sjölin
            Deltagare

Jösses. Är bara inne på min femte Alfa men då har jag iofs en period på tio år när jag inte ägde någon bil alls.

Håkan Andersson
              Deltagare

Då leder jag med en…. 156:an är nummer 61 i vad som fram till en rad Citroen CX var en mycket brokig samling. Ser man till helheten så tränger sej CX in på topp 5. Ett brutalt skifte 1989 från CX Pallas Athena, en av de mest opålitliga bilar jag haft, till GTV 2.0, som tjänade mej utan större problem i 25.000 mil, har gjort att jag sedan dess alltid kört Alfa.

Björn Ek
                Deltagare

I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

Håkan Andersson
                  Deltagare

Lugn det kommer bilder. Det har bara inte varit läge för fotografering ännu. Den ska pysslas om utav Anders först och sedan besiktas innan det är dags för att köra till något ställe för fotografering. Bilar i snö på garageuppfart är inget att visa om det inte ligger en poäng i just detta. Många bilar eller mycket snö t.ex.

Nihat Dizdar
                    Deltagare

Det är bara att gratulera. Där liggen man verkligen i lä.

Mitt ägarskap sträcker sig till 6st

155 2.5 V6 -93

156 2.5 V6 -98

156 2.0 Selespeed -00

1600 GT Junior -73

159 1.9 JTDm SW -06

Alfetta GTV6 GP -87

Det är bara att erkänna, jag är novis! Nu väntar jag bara på nya Giulian. En kollega på jobbet hänmtade ut sin BMW 330d igår och han var stolt som en tupp. Den går som ett lok kan jag garantera! Nu längtar man verkligen efter Alfas kommande “killer”.

Hur gör man för att komma upp i 36 bilar??? Jag vet inte ens om jag ägt så  långa bilar totalt!!! 15 tror jag det blivit så här långt..hmm…en bit kvar som sagt.

Nihat Dizdar

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.