Höstutflykt till Sparreholms bilmuseum och jukeboxmuseum

Published by Axel Lindgren on

Forum Träffar Höstutflykt till Sparreholms bilmuseum och jukeboxmuseum

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
  • Författare
    Axel Lindgren
    Deltagare

Nu finns en aktivitet uppe för lördagen den 27 september gällande en höstutflykt till Sparreholms bilmuseum och jukeboxmuseum.

Jag startar denna tråd för att skapa lite inför-snack och allmänt surr inför utflykten.

Axel Lindgren

Ragnar Rosengren
    Deltagare

Toppen Axel! Ser jättegrevligt ut med en riktigt kul blandning av grejer. Om jag totalt ger upp att lösa alla problem kring att komma till tävling på Knutstorp 4/10 så skall jag försöka komma på den här träffen. Om jag inte ger upp så lär jag ha fullt upp…

Mvh Ragnar

Björn Ågren
    Deltagare

Ska se om jag lyckas komma, ser ljusare ut.

Axel Lindgren
    Deltagare

Jättekul att det uppskattas!

Ragnar, det är jättetrevligt om du kommer, men jag har full förståelse för om förberedelserna för Knutstorp går före.

Björn, det skulle vara jättetrevligt att se dig, då det inte blev något Kinnekulle för dig i år.

Axel Lindgren

Klart man ska med på detta ! Ni får chansen att se en av de få Alfa Guilia SS som finns i landet. En massa annat bilgodis finns utställt i en av sveriges absolut finaste samlingar.

Sedan kommer outsidern med – Jukeboxmuseet! – Här finns enligt dom själva världens mest kompletta samling av jukeboxar ! Jag har sett detta tidigare och jag bara häpnar. Helt galet! 

Detta får ni inte missa! 

Jag föreslår att man tar med egen kaffetermos och lämplig fika – misstänker att deras fik är stängt för säsongen! Eller vad tror du Axel?

Axel Lindgren
    Deltagare

Det kan nog vara så, och dessutom var servicenivån allt annat än bra på det fiket när jag var där tidigare i somras. Idén med eget kaffe är i det fallet bra.

Axel Lindgren

Axel Lindgren
    Deltagare

Hittills är vi endast 2 st anmälda. Om vi inte blir fler än 10 st så måste vi tyvärr ställa in. Och det är jättesynd, för det är verkligen ett trevligt museum!

Ni som har tänkt följa med får gärna gå in och anmäla er till aktiviteten på följande länk:

http://www.alfaromeo.org/aktivitete…useum.aspx

Det underlättar mycket för oss som arrangerar att veta hur många som planerar att komma.

Axel Lindgren

Björn Ågren
    Deltagare

Jag törs inte lova ännu tyvärr. Ska in på sjukan på fredagen innan och dom ska titta och ta prover i lungorna, vet inte hur jag mår dagen efter sådär….

Axel Lindgren
    Deltagare

Jag förstår detta fullt, Björn! Jag hoppas att det går bra på sjukan nästa fredag och att du har möjlighet att vara med. Om inte, så lovar jag att höra av mig till dig för att höra hur det är med dig.

Ta hand om dig!

Axel Lindgren

Mattias Rehn
    Deltagare

Tyvärr bortresta, annars en given aktivitet.

/Mattias

Ragnar Rosengren
    Deltagare

Inlägg av Axel Lindgren på 2014-09-17 19:29

Hittills är vi endast 2 st anmälda. Om vi inte blir fler än 10 st så måste vi tyvärr ställa in. Och det är jättesynd, för det är verkligen ett trevligt museum!

Ni som har tänkt följa med får gärna gå in och anmäla er till aktiviteten på följande länk:

http://www.alfaromeo.org/aktivitete…useum.aspx

Det underlättar mycket för oss som arrangerar att veta hur många som planerar att komma.

Hej!

Det var trögt med anmälningarna, det var det förresten länge för den välbesökta Östgötatouringen 2/9 också. MEN till skillnad från den måste vi här upp i en kritisk massa på 10 personer, SÅ ANMÄL ER SNARAST!!

@Axel:  Rätt eller fel taktik, jag har anmält mig för att boosta upp anmälningslistan, men mina odds är ungefär samma som innan. Räkna tillsvidare inte in mig i den kritiska massan på 10 personer.

Axel Lindgren
    Deltagare

Väderprognosen pratar om ca 15 grader och klart solsken på lördag. Ett perfekt väder att åka på slingriga vägar i sin Alfa Romeo, och detta till ett väldigt trevligt mål. Så in och anmäl er nu!

@Ragnar: Tack för supporten!

Axel Lindgren

Kenneth Larsson
    Deltagare

Nu ser det hyfsat positivt ut för mig betr lördag! Frun har lagt om helgens planer så har jag flax funkar det bra!

Axel Lindgren
    Deltagare

Till er som åker med imorgon kommer här ett förslag på lunch/fikaställe, http://www.emmagron.se/

Jag är även öppen för andra förslag.

Ser fram emot morgondagen! Väl mött imorgon!

Axel Lindgren

Axel Lindgren
    Deltagare

Kör väg 53 från Eskilstuna och förbi Malmköping. Du åker inte ända fram till Sparreholm utan svänger av innan. Här kommer en street view på hur det ser ut ifrån ditt håll där du ska svänga vänster.

https://www.google.se/maps/@59.0894…z54acg!2e0

Efter bara en liten bit kommer du fram till Hyltinge kyrka. Vi kan mötas upp där. Vi kommer att svänga av på en annan väg i och med att vi kommer från andra hållet på väg 53 och det ser ur att vara en jobbig vänstersväng för dig där, men lätt högersväng för oss.

Axel Lindgren

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 16 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.