Hur aktivera ABS-pumpen via OBD på GTV916?

Published by Göran Brandt on

Forum Teknik Hur aktivera ABS-pumpen via OBD på GTV916?

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Göran Brandt
    Deltagare

Behöver tips på hur jag aktiverar ABS-pumpen för att kunna lufta systemet. har köpt Multiecuscan med reg-mjukvara, men kommer inte åt ABS-pumpens aktivering.

Lars Söderman
      Deltagare

Det måste väl göras med diagnostikmjukvara om jag minns rätt. Multiecuscan och kanske AlfaOBD gör jobbet.

Mer info:
        http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-gtv-and-916-spider/379360-how-to-blled-brakes-via-fes.html

Göran Brandt
        Deltagare

Tack för snabbt svar!

Dennis Mollberg
          Deltagare

Har du tur så kan du få ur luften genom att köra på något halt så abs:en får jobba och sedan lufta på vanligt vis.

Göran Brandt
            Deltagare

Köpte multiecuscan. Kommer fram till ABS-pumpen men kan inte aktivera den.

Björn Hedberg
              Deltagare

Fyll behållaren sätt lätt tryck på den med en provtryckare för kylsystem (tryck 0,5 kg )öppna alla 4a nipplar håll koll på behållaren så den inte blir tom .Jag vet att man kan/ska använda scanern för att aktivera o lufta med MEN jag har inte haft något problem med / av att använda provtryckaren ( förutom de system som har en tryckklocka ).

Göran Brandt
                Deltagare

Tyvärr är skadan redan skedd med luft i ABS-enheten. Har provat med tryck i behållaren men det trycker inte igenom.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.