Hur/var ber jag CAR lägga till mig i medlemsregistret i IdrottOnline?

Published by Lars Ljungström on

Forum Bankörning Hur/var ber jag CAR lägga till mig i medlemsregistret i IdrottOnline?

Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
  • Författare
    Sune Karlsson
    Deltagare

Typ en pdf med licensen som man sparat i telefonen… Var och en blir lycklig på sitt sätt, huvudsaken är att man kan visa att man betalt licensen.

Går det så går det...

Kenneth Larsson
      Deltagare

Sune, visst måste det gå att få ut från LOTS vilka som har licens + är medlemmar i klubben? Då kan detta finnas tillgängligt på banmötena så slipper vi en del av strulet kanske ?

Vi vill ju inte att alla ska släpa med sig kvitto på att dom betalt banmötesavgiften! Där har vi ett fint system som håller reda på det !

Sune Karlsson
        Deltagare

Kenneth, precis som i alla andra effektiviseringsprojekt effektiviserar vi banmötesadministrationen genom att låta andra än administratörerna (banmötesgruppen) göra så mycket av jobbet som möjligt.

Skämt åsido:

• Vad som man kan eller inte kan få ut ur LOTS är just nu höljt i dunkel
          • Det går garanterat inte att samköra LOTS och vårt anmälningssystem, man måste alltså kolla varje deltagare manuellt

Då är det nog enklare att be folk, precis som förr om åren, att visa något som styrker att man betalt licensen i samband med besiktningen.

Dessutom är inte alla medlemmar i klubben eller har sin licens genom klubben.

Går det så går det...

Michael Emilsson
          Deltagare

“Medlemskap ej aktivt” står det när jag skall försöka betala min licens i Bilsport LOTS. Dock fick jag nya CAR medlemskortet tidigare i veckan.

Varför ?

Mvh Micke

Henrik Ahnfeldt
            Deltagare

Inlägg av Sune Karlsson på 2016-03-08 07:15

Typ en pdf med licensen som man sparat i telefonen… Var och en blir lycklig på sitt sätt, huvudsaken är att man kan visa att man betalt licensen.

Hjälp!!! Och jag som trodde att allt sköttes automatiskt nu när man inte får ut någon fysisk licens. 

(((Segrare klass lll 2015))) Scuderia V.A.N Corse #63

Gustav Holmdahl
              Deltagare

Inlägg av Henrik Ahnfeldt på 2016-04-14 08:16

Hjälp!!! Och jag som trodde att allt sköttes automatiskt nu när man inte får ut någon fysisk licens. 

Ja, det hade ju varit fiffigt om klubbarna var lika långt framme som SBF tror att de är. Inte riktigt synkat det här med LOTS.

Men det är ju enkelt att antingen betala en hundring för ett fysiskt plastkort alt skriva ut ett papper och lägga i tex vagnboken, den ska ju ändå med till tävlingen 

Giulia 20 Super

Sune Karlsson
                Deltagare

Inlägg av Michael Emilsson på 2016-04-14 06:15

“Medlemskap ej aktivt” står det när jag skall försöka betala min licens i Bilsport LOTS. Dock fick jag nya CAR medlemskortet tidigare i veckan.

Varför ?

Mvh Micke

Betalade du medlemsavgiften nyligen? I så fall är det inte säkert att det hunnit föras över till LOTS. Vet inte hur ofta det görs. Om det var länge sedan är det nog något strul. Kontakta Ragnar Rosengren i så fall.

Går det så går det...

Sune Karlsson
                  Deltagare

Inlägg av Gustav Holmdahl på 2016-04-14 08:47

Inlägg av Henrik Ahnfeldt på 2016-04-14 08:16

Ja, det hade ju varit fiffigt om klubbarna var lika långt framme som SBF tror att de är. Inte riktigt synkat det här med LOTS.

Men det är ju enkelt att antingen betala en hundring för ett fysiskt plastkort alt skriva ut ett papper och lägga i tex vagnboken, den ska ju ändå med till tävlingen 

Om det ska funka automatiskt måste vi nog gå “all in” med LOTS och idrottonline.se och sköta allting via SBFs system. Och det tror jag inte vi vill.

Vi gör precis som vanligt – visa på plats att du har licens. Skillnaden är att du kan göra det på fler sätt än med plastkortet. Bra va?

Går det så går det...

Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
                  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.