Huvöppning GT.

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Teknik Huvöppning GT.

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare

Hej!  Är det någon som vet hur man får upp huven på en Alfa GT, när vajern lossnat vid huvlåset. Jag har försökt att komma åt låset med hjälp av en kraftig tråd. Det verkar omöjligt !!!    Tacksam för tips.  Åke

Robert Hultman
    Deltagare

Har vajern lossnat från handtaget i kupén eller har den lossnat vid huvlåset?

I ett annat forum hittade jag en 147-ägare med samma eller åtm ett liknande problem. Jag tror att GT:n och 147:an har samma typ av huvöppning. I slutet av den här ganska korta tråden berättas om två sätt att lösa problemet. 

http://www.alfaowner.com/Forum/alfa…147-a.html

Stockholm

Tack för svaret!  Jo den har lossnat vid huvlåset. Det verkar inte vara så lätt precis. Såga sönder v-grillen och försöka komma åt?  Någon som vill köpa den Årsmodell 2005, 1,9 diesel, oz racing fälgar, skinnklädsel, 9600mil, toppskick!

Stefan Atterhall
    Moderator

Inlägg av Åke Carlsson på 2015-10-05 20:16

Tack för svaret!  Jo den har lossnat vid huvlåset. Det verkar inte vara så lätt precis. Såga sönder v-grillen och försöka komma åt?  Någon som vill köpa den Årsmodell 2005, 1,9 diesel, oz racing fälgar, skinnklädsel, 9600mil, toppskick!

Såga sönder grillen känns lite väl drastiskt va?

Jag skulle försöka rakt underifrån. Tar du bort motorplasten och lättar på fronten ute i hjulhusen och undertill så borde du kunna försiktigt “fälla upp/ut den” och komma åt framför kylaren att trycka upp huvlåset.

Klassegrare CAR Challenge (kl. II) -- 2019, 2017 och 2016!
    Följ framfarten - Bilder: Instagram | Resultat: Speedhive, Alfaromeo.org | Racefilm: Youtube

Alfor för tillfället
    147 3.2 V6 GTA -04 -- #16 CAR Challenge kl. II (Projekttråd .org)
    156 SW 2.5 V6 TI -05
    Sprint 1.7 8V Veloce -87 (Projekttråd Alfapower.nu)

Tack för tipset!  Ska testa till helgen då jag har tillgång till smörjgrop.

Det gick inte att komma åt underifrån heller,  så det är väl antagligen skroten som gäller

Lars Söderman
    Deltagare

Inlägg av Åke Carlsson på 2015-10-11 16:56

Det gick inte att komma åt underifrån heller,  så det är väl antagligen skroten som gäller

Det vore synd! Skicka ett PM med ett pris! 

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.