I Knislinge ska man leta efter en 159 Q4!

Published by Dan-Erik Hansson on

Forum Allmänt I Knislinge ska man leta efter en 159 Q4!

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 33 totalt)
  • Författare
    Dan-Erik Hansson
    Deltagare

Möjligen skulle jag sätta in en köpesannons istället men tänkte lufta mina tankar kring kommande bilköp i detta eminante forum. Grunden är att min stackars Busso-GT får slita lite väl ont som dragbil och det är på gränsen överlast till varje race.  

Min kravspecifikation ser ut så här:

• En bra dragbil som kan se stolt ut med med tävlingsGTVn på släp. Skall kunna dra MINST 1700 kg släpvagn.
      • Sedankaross och bensin. Har haft min första och sista dieselkombi. Den (159 2,4 jTDM) var bra på att dra slap men det var det enda)
      • Ska kunna köras utan släp också utan att man tråkas ihjäl
      • Manuell växellåda

Mina efterforskningar pekar mot 159 3,2 Q4 men det finns inte många, speciellt inte röda sedaner med drag och lågt miltal.
      Vill inte ha en V-lv-, –d- eller beemve eller blir jag tvungen?

Nån som har en bra idé om var en 159 3,2 kan hittas? Jag har checkat mobil, blocket och förstås alfaromeo.org med magert resultat

Nån som har en smart idé om alternative dragbil? Tips emottages tacksamt!

Biörn Bladh
      Deltagare

Köp Patriks!    ..Sportwagon dock!  Får väl duga!

Är en 159 V6 3.2 Q4 JTS SW.

Curore e Passione!

Karl Sandler
        Deltagare

Det finns några bilar på http://www.autoscout24.com

Köp en silver,grå eller svart och foliera skinande röd

Curore e Passione!

Lars Söderman
          Deltagare

Du kan höra av dig när det är dags att sälja GTn!

Dan-Erik Hansson
            Deltagare

Inlägg av Lars Söderman på 2014-06-25 07:17

Du kan höra av dig när det är dags att sälja GTn!

Faktum är att Lella (min hustru) är så förtjust I GTn att hon inte vill att den ska dra så tungt och därför driver på ett dragbilsköp. Jag rekommenderar att du köper en juste GT omgående, det är den bästa bil jag nånsin haft! Just nu umgås jag med tanken att spendera alldeles för mycket pengar på att verkligen göra den till finbil (med dragkrok).

Som sagt vänta inte på att jag ska ringa och vilja sälja GTn, det lär dröja. Men behöver du en nyservad 999s så står det en mitt garage och väntar.

Dan-Erik Hansson
              Deltagare

Inlägg av Patrik Gudmundsäter på 2014-06-24 21:57

Är en 159 V6 3.2 Q4 JTS SW.

Jag hör av mig till helgen. /Danne

Dan-Erik Hansson
                Deltagare

Inlägg av Karl Sandler på 2014-06-24 22:01

Det finns några bilar på http://www.autoscout24.com

Köp en silver,grå eller svart och foliera skinande röd

Har kikat lite där också men det brukar ju vara samma bilar som på mobil24.

Foliering hade jag faktiskt inte tänkt på. Kan ju lösa färgproblemet iaf.

Dan-Erik Hansson
                  Deltagare

Nån som har en smart idé om alternative dragbil? Tips emottages tacksamt!

Finns det ingen annan skojig dragbil?

Min fd 159 2,4 jtdm Chippad med automat var en ypperlig dragbil förutom att Max dragvikt var 1280 kg förutom den lilla haken var den perfekt!

Lars Söderman
                    Deltagare

Inlägg av Dan-Erik Hansson på 2014-06-25 08:11

Som sagt vänta inte på att jag ska ringa och vilja sälja GTn, det lär dröja. Men behöver du en nyservad 999s så står det en mitt garage och väntar.

Vi har redan alla 999or vi behöver i garaget. Givetvis nyservade!

Gustav Holmdahl
                      Deltagare

Nu svär jag lite i kyrkan här då…

Själv puttrar jag nu runt i en, hrmm, Skoda Superb kombi. 2 liters diesel med DSG och fyrhjulsdrift. Fullutrustad med allt lulllull man kan tänka sig så har den svårt att nå upp till 7,5 basbelopp. Ja, det är en tjänstebil och anledningen till valet är delvis att Alfa inte har något som ens är i närheten om man ska åka tjänstebil och har småbarn vars barnstolar stjäl halva bilens innerutrymmen. Att den dessutom har DSG och fyrhjulsdrift gör det hela till en rätt trevlig anrättning. Dessutom är den tyst. Det är den bil som kommer närmast efter våra 166’or i ljudkomfort, och det vill inte säga lite! 2000kg dragvikt med B+ eller E-kort.

Sen finns ju ett annat alternativ. BMW M5 Touring. Garanterat drag i den kärran 

Även Subaru Legacy SpecB med 3-liters boxer ska vara riktigt trevlig att köra. Allas vår “Sälen” var riktigt kär i den han plågade som tjänstebil några år.

Giulia 20 Super

Dan-Erik Hansson
                        Deltagare

Det var ju det där med diesel och kombi. Det skall inte vara för praktiskt.

Subarau skall man kanske kika lite närmare på…

Gustav Holmdahl
                          Deltagare

Både M5 och Subaru finns ju som sedan 

Skoda Superb Sedan är väl bland det fulaste som rullar på fyra hjul, så den kan vi finta bort 

Giulia 20 Super

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 33 totalt)
                          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.