Importerad bil – sälja?
Published by Martin Olsson on
- Detta ämne har 10 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast 14 mars, 2015 kl. 16:38 av Håkan Petersson.
-
FörfattareInlägg
-
9 mars, 2015 kl. 19:28 #15155
Hej! Går i tankar att köpa en 159 och har sett att de flesta specade som jag vill och inom budget är importerade. Är egentligen inte rädd för importer mer än att jag är orolig för att de är svårsålda? Någon som har erfarenhet av att sälja importer? Någon gång måste man ju sälja också! (önskar jag hade en lada att fylla med massa halvfärdiga projekt men så ser inte verkligheten ut tyvärr..)
9 mars, 2015 kl. 20:13 #15156Ingen av dom importbilar jag har haft har varit svårsåld iallafall. Köp en bil där du själv känner dig trygg med dokumenation osv, då finns det säkerligen en köpare den dag du ska sälja.
Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17
9 mars, 2015 kl. 21:44 #15157delvis kanske du svarar på frågan själv när du skriver att alla bilar du är intresserad av som passar din budget är importerade. Jag kan inget om prissättningen av 159or men du antyder att dom importerade ligger lägre i pris. Och då gäller nog det samma den dag du säljer.
Classe. (Oo=V=oO) 1600 GTj 1300 GTj
9 mars, 2015 kl. 22:01 #15158Med max femton år till bakom ratten ämnar jag behålla min import-159:a livet ut, mitt bilförarliv alltså. Och med rätt skötsel överlever den säkerligen mig. Snyggare bil kommer nog inte att produceras för oss med liten plånbok. Dessutom får man en körkänsla som också blir svåröverträffad.
Sven L
10 mars, 2015 kl. 11:28 #15159Varför fundera så mycket på detta? Alla bilar som säljs i detta landet är väl importerade förutom en än så länge, och hur mycket av dom delarna som är tillverkade i Sverige vet jag inte men det är inte många i alla fall så den är ju till viss del importerad den också och vad har det sen för betydelse om det är en privatperson eller ett företag som generalagent som gör det den är precis lika mycket importerad och jag tror inte många bryr sig idag för det är så vanligt förekommande.
Min 166a är privatimporterad från Italien och inte f–n är den sämre än om den varit importerad av generalagenten, jag hade inte fått mer utrustning i den än vad som finns i den.
// Gert
10 mars, 2015 kl. 14:09 #15160Privatimporterade bilar är inget större problem att sälja om det är en seriös import i botten. Många gånger faktiskt lättare att sälja eftersom de oftare är rostfria och välservade än svensksålda. Många är också förmånligare beskattade. För vissa modeller finns inga svensksålda alternativ. 159:an är lite svår att hitta rätt modell och spec. Jag ville ha röd Q4 med Recarostolar i skinn. Det blev en tysk eftersom inga svenska fanns att tillgå. Har inte kvar den men två andra tyskimporter på gården. 156 SW 2.5 V6 och GTV V6 3.0. Kommer inte att ha något problem att sälja dem om jag får lust.
Håkan i Fagersjö: 916 GTV och 166 3.0.
10 mars, 2015 kl. 15:37 #15161Är det inte sämre värme i tyska bilar?
http://sv.wikipedia.org/wiki/Alfavirus -There are no alphavirus vaccines currently available
10 mars, 2015 kl. 16:56 #15162Inlägg av Thomas Karlsson på 2015-03-10 15:37
Är det inte sämre värme i tyska bilar?
Oftast är det nog ingen skillnad, däremot kan det vara så att vissa dieselbilar som har nån form av tillsatsvärme som standard i Sverige saknar det i importbilen.
Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17
10 mars, 2015 kl. 16:59 #15163Inlägg av Thomas Karlsson på 2015-03-10 15:37
Är det inte sämre värme i tyska bilar?
Nej!
Det spelar ingen roll om det är en Tysktillverkad eller en privatimport från Tyskland. Yngsta sonen tog hem en 156a för ett antal år sedan och där blev varmt så in i h–te så det tror jag inte har någon betydelse.
Och i min 166a som är Italienimporterad blir det lika varmt som i förra 166an som var svensksåld, och jag har många bekanta som tagit hem Tysktillverkade märken och dom har aldrig klagat på värmen.
Många pratar om speciella värmepaket till svenska bilar men det tror jag inte finns mer jag tror personligen att det blir för dyrt för tillverkaren att ha olika paket på hyllan beroende på vilket land bilen ska till men det är jag som tror det så det kan ju vara fel
// Gert
14 mars, 2015 kl. 16:19 #15164Tack för många bra och tänkvärda svar! hmm man kanske tillochmed skulle drista sig till att importera en själv… får man en liten semester på köpet.
Ska leta vidare med nytt mod! Om ni vill komma över en billig 166a är det bara att hojta till…
14 mars, 2015 kl. 16:31 #15165Vi pratade om detta med värme i en annan tråd i det gamla forumet. Det finns olika nivåer på värmeutrustning till 159 med Diesel. Min är importerad från Tyskland och har detta extra värmepaket. Står i specen på bilen om den har det eller ej, PTC Heater for Diesel (52Y) ska det stå i Eper om man söker på VIN numret.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.