Info om Alfa 156 på annons

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Allmänt Info om Alfa 156 på annons

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare

Hej!

Efter några års frånvaro av Alfa börjar jag nu fundera på att bli Alfa-ägare igen.

Är det någon som har koll nån relevant info om denna? Kanske till och med nån härifrån som har ägt den? 

http://www.blocket.se/vi/76702443.htm

Vad säger expertisen om Selespeed-lådorna?

Nåt annat att vara extra försiktig med på denna modellen? 

Rikard Olson
    Deltagare

Jag har en väldigt lik den i annonsen. Den är ruskigt rolig att köra. Selespeedlådan bidrar till det. Kolla rost under bilen. På utsidan brukar de se helfräscha ut. Billiga reservdelar finns på Ebay.

PS Jag gav hälften av det begärda priset i annonsen du länkar för min eftersom jag vann en budgivning på Tradera. DS 

Gabriel Eriksson
      Deltagare

Ser ut att vara läge för att kolla roststatusen på trösklar och underrede. Annars ser den ju åtminstone fin ut på dom dåliga bilderna… 

Jag skulle personligen inte köpa en selespeed-bil eftersom nästan ingen kan med dom om det krånglar. Det var svårt att få rätt hjälp med dom när bilarna var nya och lär väl vara nästan omöjligt idag. Men med tanke på värdet på bilen så är det såklart inte hela världen heller om nåt händer så man får arkivera den. 

Giulietta Sprint -59 & Alfetta 1.8 -75 & Giulia Veloce 280 -17

Rikard Olson
        Deltagare

Selespeedlådan är ihopbyggd med motorstyrningen så om Selespeed bråkar är risken att bilen blir stående stor och då är det antingen att vänta på att någon hobbymek lär sig den och delar med sig eller skrota. Därför ska du inte betala för mycket. 

Jag har Multiecuscan som ska kunna komma åt Selespeed men jag har inte fått det att funka vilket inte gör nåt så länge lådan sköter sig men det är väl bara en tidsfråga. 

Thomas Karlsson
          Deltagare

Multiecuscan + selespeed funkar för mig och det har jag haft mycket nytta av 😉 . Jag har nog skrivit lite om min selespeed i någon tidigare tråd. Underbar och kul när den fungerar, men…

http://sv.wikipedia.org/wiki/Alfavirus -There are no alphavirus vaccines currently available

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.