Inför Kinnekulle 1

Published by Mats Forssén on

Forum Bankörning Inför Kinnekulle 1

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 33 totalt)
  • Författare
    Mats Forssén
    Moderator

Har precis anmält mig till Kinnekulle och tänkte det kunde vara dags för en “inför”-tråd.

Nytt för i år är att hela banan har ny asfalt, detta ser ut att innebära att vissa ojämnheter och svackor nu är borta. 
      Att “gå varvet” kvällen före känns mer nödvändigt än någonsin 

Kolla denna film för ett snabbt varv på den nya beläggningen: https://www.youtube.com/watch?v=IhKjJkOR3K8

Henrik Ahnfeldt
      Deltagare

Det är nog android som spökar igen. Det tog en evighet innan jag hittade var jag skulle göra anmälan. Någon rabattkod hittar jag inte och till någonstans att betala kommer jag inte. Men jag står som anmäld iaf men HUR betalar jag och VAR finns rabattkoden? Och hur mycket ska man betala inom två veckor före?

hjääälp… 

(((Segrare klass lll 2015))) Scuderia V.A.N Corse #63

Mats Berg
        Deltagare

Inlägg av Henrik Ahnfeldt på 2014-05-24 00:43

Det är nog android som spökar igen. Det tog en evighet innan jag hittade var jag skulle göra anmälan. Någon rabattkod hittar jag inte och till någonstans att betala kommer jag inte. Men jag står som anmäld iaf men HUR betalar jag och VAR finns rabattkoden? Och hur mycket ska man betala inom två veckor före?

hjääälp… 

Vet inte riktigt hur det ser ut i en android men i en iPhone så finns det en “navigate”  drop list (kanske det heter, hoppas du förstår vad jag menar) långt ner i den, under ” klubbinfo” finns “medlemsförmåner”. Där har du rabatterade banmöten och rabattkoderna.

Sen får du “redigera anmälan” på samma ställe som du gjorde anmälan. En grej som är lite special i Challenge anmälan är att man måste välja klass, 1, 2, 3 eller classico. Alla priserna kommer att vara 1295 kr ända tills du lagt in rabattkoden i nästa steg, glöm inte att klicka “spara” här. Nu ska du ha fått 300 kr i rabatt och klickar du vidare så hamnar du hos Paypall där du kan betala, med kort eller via Paypall konto.

Om du får problem, “ring en vän”, förslagsvis nån i banmötesgruppen. 076/3921040 har jag och hjälper gärna till, om jag kan

Inget är svårt om man kan det.

Henrik Ahnfeldt
          Deltagare

Hittar inga koder på sidan “medlemsförmåner”. Jag får försöka låna en dator och testa där. Då är nästa problem. Paypal och banken har jag i telefonen. I värsta fall tar jag med cash till kullen haha

Henrik Ahnfeldt
            Deltagare

Jajävlarja. Äntligen gick det. men det var inte lätt, inte ens med dator, men nu är jag anmäld, betald och bokat rum på Falkängen

Daniel Felton
              Deltagare

Ciao,
                Jag är intresserad av licenskursen och har några frågor, se nedan:

• Vilka tider är det som gäller? På Kinnekulle Ring-hemsida står det att vi har bokat från kl. 09:00-16:30.
                • Om jag väljer att gå kursen är jag då tvungen att köra på eftermiddagen?
                • Får icke-medlem i klubben gå kursen?

Med vänlig hälsning
                Daniel

Alfa Romeo - "Beauty is not enough Power for your control."

Mats Berg
                Deltagare

Inlägg av Daniel Felton på 2014-05-31 20:51

Ciao,

• Vilka tider är det som gäller? På Kinnekulle Ring-hemsida står det att vi har bokat från kl. 09:00-16:30.

Med vänlig hälsning
                  Daniel

Egentligen har jag ju slutat med det här, men eftersom det är jag som bokat licenskursen så svarar jag i alla fall. Svårt att släppa taget, inte då.

Reine som kommer att hålla i teori delen av licenskursen vill ha er där kl 08:00, pigga, nyktra och med besiktigad bil, så häng på låset! Sen brukar det bli ett sista körpass vid 16 tiden då det är “open pit” för alla. Har du bråttom där ifrån så kan du nog få smita vid 16 tiden, men jag tror att dom vill se dig köra större delen av eftermiddagen.

Vet inte riktigt hur du menar med fråga 2, men jo all körning blir på eftermiddagen och det går inte att kombinera licenskursen med körning i någon annan klass. Hoppas det besvarade din fråga.

Icke medlemmar får köra licenskursen i mån av plats. Men då kostar det 1495 kr, så man tjänar en hundring på att tekna medlemskap och det är ju enkelt och snabbt nu när det går att göra via siten.

Personligen skulle jag aldrig tveka inför att gå licenskursen, ni kommer att få riktigt bra instruktörer. Så jag hoppas och tror att det kommer att bli en av dom mest givande licenskurserna i Alfaklubbens historia! 

Daniel Felton
                  Deltagare

Inlägg av Mats Berg på 2014-05-31 22:51

Ciao,

Med vänlig hälsning
                    Daniel

Vet inte riktigt hur du menar med fråga 2, men jo all körning blir på eftermiddagen och det går inte att kombinera licenskursen med körning i någon annan klass. Hoppas det besvarade din fråga.

Personligen skulle jag aldrig tveka inför att gå licenskursen, ni kommer att få riktigt bra instruktörer. Så jag hoppas och tror att det kommer att bli en av dom mest givande licenskurserna i Alfaklubbens historia! 

Okej, det är nämligen så att jag körde på Sviestad förra året och löste en så kallad “pröva-på-licens” då (får endast göras en gång per år?). Varför jag är intresserad är för att jag kommer att vilja köra mer på bana, men inte tävla i CAR Challenge i dagsläget. Har jag förstått det hela rätt, om man har banlicens behöver man endast betala banavgift vid körning på bana? Behöver licensen förnyas eller gäller den så länge man lever? Vad gäller körningen på eftermiddagen tror jag inte det är möjligt för min del, då jag opererades nyligen och får inte köra bil förrän 2 veckor efter detta tillfälle…

En fråga till då jag missat rabattkoden, hur sent kan jag anmäla mig och betala online utan att bli debiterad / jämställd med med ett  BMW ekipage? yr.no, ni vet. 😉

Mats Berg
                    Deltagare

Inlägg av Daniel Felton på 2014-05-31 23:16

Inlägg av Mats Berg på 2014-05-31 22:51

Ciao,

Med vänlig hälsning
                      Daniel

Okej, det är nämligen så att jag körde på Sviestad förra året och löste en så kallad “pröva-på-licens” då (får endast göras en gång per år?). Varför jag är intresserad är för att jag kommer att vilja köra mer på bana, men inte tävla i CAR Challenge i dagsläget. Har jag förstått det hela rätt, om man har banlicens behöver man endast betala banavgift vid körning på bana? Behöver licensen förnyas eller gäller den så länge man lever? Vad gäller körningen på eftermiddagen tror jag inte det är möjligt för min del, då jag opererades nyligen och får inte köra bil förrän 2 veckor efter detta tillfälle…

Pratade med Reine idag angående dig, Daniel. Han vill att du går teoridelen nu och är kvar och tittar på under körpassen så att du får lära dig startförfaranden och sånt. Sen kan vi ordna lite instruktörstid och godkänna dig på ett senare banmöte när du är helt återställd. Låter inte det som en plan?

Man hör ofta en massa kritik mot SBF men i alla fall på vår nivå tycker jag dom är jättebra att ha att göra med, vänlig, trevliga och tillmötesgående!

Angående licensen så behöver du inte förnya själva utbildningen (vad jag vet, rätta mig om jag har fel) men du måste betala en avgift till SBF varje år, den ligger på cirkus 500 kr. Du kan ha den vilande i upp till 5år.

Krya på dig och hoppas vi ses på Kinnekulle!

Daniel Felton
                      Deltagare

Inlägg av Mats Berg på 2014-06-01 16:59

Pratade med Reine idag angående dig, Daniel. Han vill att du går teoridelen nu och är kvar och tittar på under körpassen så att du får lära dig startförfaranden och sånt. Sen kan vi ordna lite instruktörstid och godkänna dig på ett senare banmöte när du är helt återställd. Låter inte det som en plan?

Man hör ofta en massa kritik mot SBF men i alla fall på vår nivå tycker jag dom är jättebra att ha att göra med, vänlig, trevliga och tillmötesgående!

Angående licensen så behöver du inte förnya själva utbildningen (vad jag vet, rätta mig om jag har fel) men du måste betala en avgift till SBF varje år, den ligger på cirkus 500 kr. Du kan ha den vilande i upp till 5år.

Krya på dig och hoppas vi ses på Kinnekulle!

Toppen! Nu är jag visserligen 2 dagar för sen med anmälan… innebär det att jag får betala 300 kr extra (står att man ska anmäla sig minst 2 veckor i förväg)?

Hälsningar
                        Daniel

Daniel Felton
                        Deltagare

HJÄLP!!! Står att rabattkoden gick ut för 17 h 36 min sedan… går det att göra undantag?

Mats Berg
                          Deltagare

Inlägg av Daniel Felton på 2014-06-01 17:33

HJÄLP!!! Står att rabattkoden gick ut för 17 h 36 min sedan… går det att göra undantag?

Jag föreslår att du tar kontakt med Daniel Holm ( vackert namn, va?), honom hittar du under klubbinfo>Kontakta oss! Han hänger inte så mycket på forumet så det är nog bäst att gå den vägen.

Daniel Felton
                            Deltagare

Inlägg av Mats Berg på 2014-06-01 17:53

Inlägg av Daniel Felton på 2014-06-01 17:33

Jag föreslår att du tar kontakt med Daniel Holm ( vackert namn, va?), honom hittar du under klubbinfo>Kontakta oss! Han hänger inte så mycket på forumet så det är nog bäst att gå den vägen.

Verkligen! Har skickat ett mejl till honom nu, så jag hoppas att han läser det.

Daniel Felton
                              Deltagare

Då var allt betalat och klart!

Behöver jag ha med mig utrustning till detta banmöte också, eller kan jag införskaffa den till ett senare tillfälle när jag ska köra?

Så ses vi kl. 08:00 på Kullen då!
                                Daniel

PS. När jag sedan ska köra, vilket banmöte som passar bäst i tid, behöver jag betala på nytt då för att köra eller är den avgiften “hängande” sas?

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 33 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.