Inför Kinnekulle 1
Published by Mats Forssén on
› Forum › Bankörning › Inför Kinnekulle 1
- Detta ämne har 32 svar, 17 deltagare, och uppdaterades senast 12 juni, 2014 kl. 20:28 av Niclas Rosengren.
-
FörfattareInlägg
-
3 juni, 2014 kl. 10:34 #40895
Sista frågan, vad är det för utrustning som gäller?
Även om “vanlig” bankörning skiljer sig markant från CAR Challenge, vill jag ändå att min bil och mig själv ska framföras med maximal säkerhet på banan.
Har kikat in den klassiska “bilsportshjälmen” (för 400 kr på Biltema) som är godkänd av SBF, rätta mig om jag har fel, och sedan läst detta test på rejsa…
• http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=70132Det känns ju lagom säkert att åka med en sådan hjälm. Att få hela ansiktet nersmält undviker jag helst.
Så har ni några bra förslag på vart man inhandlar säker personlig utrustning, mottages dessa varmt!
DanielPS. För övrigt har jag tänkt åka i bomullskläder, så i första hand hjälm/balklava, handskar och eventuellt skor.
Alfa Romeo - "Beauty is not enough Power for your control."
4 juni, 2014 kl. 14:15 #40896Asfalten ser lockande ut, får vi se några 49:or tror ni . moahaha
Jag har förresten ett gäng R däck till salu om någon behöver, finns i säljforumet.
Hörde jag någon säga tävling ?
4 juni, 2014 kl. 20:09 #40897Inlägg av Daniel Felton på 2014-06-03 10:34
Sista frågan, vad är det för utrustning som gäller?Även om “vanlig” bankörning skiljer sig markant från CAR Challenge, vill jag ändå att min bil och mig själv ska framföras med maximal säkerhet på banan.
Har kikat in den klassiska “bilsportshjälmen” (för 400 kr på Biltema) som är godkänd av SBF, rätta mig om jag har fel, och sedan läst detta test på rejsa…
• http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=70132Det känns ju lagom säkert att åka med en sådan hjälm. Att få hela ansiktet nersmält undviker jag helst.
Så har ni några bra förslag på vart man inhandlar säker personlig utrustning, mottages dessa varmt!
DanielPS. För övrigt har jag tänkt åka i bomullskläder, så i första hand hjälm/balklava, handskar och eventuellt skor.
Två snabba förslag:
Johan Mobergs LM motorsport har grejerna du söker och kan svara på frågor.
Det samma gäller för Trendab i Nykvarn
I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.
6 juni, 2014 kl. 09:46 #40898Nr 9 är raceklar och ny asfalt blir kul.
Om en vit 164:a gör 49 rundor så lovar jag er 48 rundor
6 juni, 2014 kl. 16:24 #40899Tjenare.
Kommer det köras lugna halvtimmen även på Kinnekulle trots licenskurs? Schemat som ligger ute står det Gelleråsen på.
mvh Christian
7 juni, 2014 kl. 20:56 #40900Gjorde uppstart idag av lille suden o fick mej en överraskning i form utav ett oljud som lät som en mindre stenkross. Vissa sej vara en skuren vattenpump men konstigt nog så läkte den inte något då suden har stått med pappersark som jag lägger under motor o låda för att se om jag har några eventtuella läckage på nåt
8 juni, 2014 kl. 11:16 #40901Inlägg av Christian Waltgård på 2014-06-06 16:24
Tjenare.
Kommer det köras lugna halvtimmen även på Kinnekulle trots licenskurs? Schemat som ligger ute står det Gelleråsen på.
mvh Christian
Schemat som ligger ute står det 2013 på och är förstås ett exempelschema för att visa hur en dag på banan kan se ut…
I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.
9 juni, 2014 kl. 08:57 #40902Inlägg av Björn Ek på 2014-06-08 11:16
Inlägg av Christian Waltgård på 2014-06-06 16:24
Tjenare.
mvh Christian
Schemat som ligger ute står det 2013 på och är förstås ett exempelschema för att visa hur en dag på banan kan se ut…
Ja det gör det ju. Finns det något schema för kullen då? Eller vet någon om det blir en halvtimme för folk som bara vill testa hur det är att vara på en bana?
10 juni, 2014 kl. 10:24 #40903Troligen inte helt hundra
10 juni, 2014 kl. 10:44 #40904Klockren Jens!
10 juni, 2014 kl. 20:46 #40905vid bytet av vatenpump så bör man ta bort kammremmarna så jag drog runt motorn på känsla för att komma till nolläge tittar på kammarnas märken för hur dom skall stå . Vadnudå alla 4 står fel kontrollerar igen om jag har vägning nejdå ALLA 4 KAMMARN STÅR FEL Kammarna ställda efter första tändmärke på svänghjul fint. Alltså så har kört med en motor med felinställda kammar nästan en helg säsong o två race i år skall man gråta eller skratta eller gråta vet inte . Men nu när hon provkörd o de var så nackhåren reste sej .Nu går boxer 16v som en boxer 16v ska
10 juni, 2014 kl. 21:24 #40906Suveränt kul Jens!! Underbart!
156 2.0 TS Challenge (Gruppo N Olanda), #77 CAR Challenge klass III
11 juni, 2014 kl. 14:12 #40907Då så, det närmar sig…
Jag som aldrig har varit på ett banmöte med klubben tidigare eller på Kinnekulle Ring undrar hur ni andra har gjort med mat tidigare? Finns det mat att köpa på plats eller är det bra att ha med sig hemifrån? Finns det mat att köpa i anslutning till banan? Jag undrar även vart närmsta bensinmack finns från banan mätt?
Alfa Amore
DanielPS. Jag har fått klartecken att köra om jag klarar av det, dvs att det inte gör för ont.
Alfa Romeo - "Beauty is not enough Power for your control."
11 juni, 2014 kl. 19:34 #40908Det är 5-6 km till “storstan” Götene. Här finns både mack å mat. Sist jag va på kullen fanns en korvmoj i depån också. Lycka till!
elCrillo Kalmar
12 juni, 2014 kl. 08:51 #40909Inlägg av Crister Borg på 2014-06-11 19:34
Det är 5-6 km till “storstan” Götene. Här finns både mack å mat. Sist jag va på kullen fanns en korvmoj i depån också. Lycka till!
Hur välsorterad är korvmojen? Finns det kaffe och så, eller är det till att ta med sig ett gäng termosar och smörgåspaket?
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.