Infotainmentsystem i Giulia -19 slocknar

Published by Fredrik Höggren on

Forum Teknik Infotainmentsystem i Giulia -19 slocknar

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Fredrik Höggren
    Deltagare

Hej

min Giulia från 2019 betedde sig utomordentligt underligt idag. När jag startade den (med mobilen kopplad via USB) var infotainmentsystemet helt svart. Det fungerade (musik osv spelade) men det var omöjligt navigera osv. Testade klassiska mjukvaruknep (starta om, stänga av, koppla ur telefon osv). Inget fungerade. Sedan plockade jag ur säkringen och satte tillbaka…och då fungerade det igen. Skönt förvisso, men synd med så osäkert beteende som kanske kommer tillbaka. Någon erfarit?

När du “startade om”, väntade du tills bilen gått i viloläge, kanske låsa också? Brukar ta en stund, det kanske hjälper.

Har tyvärr ingen aning om vad det kan bero på. Och om det är en tillfällig konflikt eller återkommande fel. Finns kanske uppdatering om vanligt fel…

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Fredrik Höggren
      Deltagare

Tack för idéer Christer

jag har nu talat med lokala verkstaden och tydligen är det ett känt fel som löses med en mjukvaruuppdatering, som jag nu bokat tid för.

allt gott

Har en Stelvio -17 köpt ny -18 och min skärm slocknade i början på -21 Radio, backkamera och allt övrigt gick ej att komma åt men kunde koppla radio via telefon och USB uttag, efter uppdatering var det lika illa men verkstaden fixa det och påstod att det var dålig kontakt även denna gång men efter 1,5 månader slocknade skärmen igen så jag begärde att få den utbytt på garantin som bara gällde i 3 månader till men det gick inte och verkstaden påstod åter att det var dålig kontakt. Efter ytterligare 1 månad hände samma sak igen för 3 gången men då bytte dom iallafall på garantin så nu hoppas jag att det skall fungera för garantin går ut den 30 maj.

janeri

Fredrik Höggren
        Deltagare

Hej Jan Erik,

det låter ju trist, verkligen. Hoppfullt dock att det äntligen verkar funka för dig.
          tack för att du delade. Skall prata med mekanikern om detta när jag uppdatera mjukvaran nästa vecka

allt gott

fredrik

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.