Innermått Alfa Gt (937)

Published by Magnus Jeppsson on

Forum Allmänt Innermått Alfa Gt (937)

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Magnus Jeppsson
    Deltagare

Alfa + vindsurfing = bästa kombon
      Jag packar idag allt jag behöver i min 159 SW. 2 brädor, master, segel, bommar o lite småprylar. Jag har takräcke om jag behöver ta med mer prylar.

SWn är toppen men jag funderar på om en GT kan svälja tillräckligt för en dag vid havet. Jag måste inte kunna ta med alla brädorna varje gång (då skulle jag kunna köra 2 gånger).

Jag undrar om någon GT-ägare kan mäta maxmåttet på diagonalen inne i bilen med stängd baklucka.

Alltså från vindrutan framför passageraren, uppe på instrumentpanelen, alternativt nere vid fötterna, diagonalt till bakluckans insida. Fälld passagerarstol och baksäte, såklart…
      Tack på förhand
      Magnus (i just nu stormiga Lomma)

Magnus i Lomma

Hej, minns denna tråd när jag var ute och fyllde på spolarvätska.

Från baklucka till framrutan är det ca 250 cm men det är bara räknat på mittenpartiet, såg nu att måttet skulle vara diagonalt. Jag kollar det vid nästa tillfälle.

Någon som vet varför det finns två mått i instruktionsboken hur stor spolarvätskebehållaren är? Det anges 2,5 liter resp. 4,2 liter!

Hans

Alfa Romeo och Maserati från 60-, 70-, 90- och 00-talet

Hej, nu hade jag möjlighet igen att kolla. Det var lite meckigt att bedöma diagonalen eftersom golvet bakom baksätet lutar när det fälls ned vilket gör att framstolen då inte går luta maximalt. Jag får diagonalen till 260 cm men det är säkrast att prova med en surfingbräda så att den går att klämma emellan på bra sätt, även bredd och tjocklek får betydelse.

Hans

Alfa Romeo och Maserati från 60-, 70-, 90- och 00-talet

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.