Inre styrled och oskarpt halvljus

Published by Magnus Jeppsson on

Forum Teknik Inre styrled och oskarpt halvljus

Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #34536

    Lnken gick inte till någon tråd men vad bra att du hittade en lösning! 

     

    Angående reflektor så lär det inte vara så vanligt att de ger upp så jag hade köpt från en skrot och hoppats på många års samarbete för en spottstyver. 

    Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser

    #34537
    Thomas Sjölin
    Deltagare

      Kollade precis på bildelsbasen och priserna där var högre än en ny eftermarknadsinsats från t.ex. mister-auto.

      Att försöka polera upp reflektorn är nog svårt, lär bara bli värre om du ens får isär så du kommer åt att göra det.

      #34538
      Magnus Jeppsson
      Deltagare

        Uppdatering: styrleden är demonterad och ska nu beställas. En 38mm nyckel från Biltema gjorde avmonteringen ”enkel”. Prick 23 varv satt den med i yttre leden. Känns fortfarande hoppfullt. 

        Strålkastare tänkte jag beställa samtidigt men jag reder inte ut vilken jag ska ha. Jag har inte xenon men det finns(?) olika ändå. En står det är för H7 (och det är det ju). En annan är för halogen och har elinställningsbar ”ljusvidd”. Vilken är en vanlig?? Eventuellt får jag fixa styrleden i mål först och sen reda ut resten därefter…jag har ingen brådska. 37 Tkr, räcker några timmar till.

        Magnus i Lomma

        #34539
        Magnus Jeppsson
        Deltagare

          Ny styrled sitter på plats. Det verkade bli rätt, hjulinställning ska fixas när allt är klart.

          Huvudstrålkastaren demonterad, puh, många skruvar som håller fronten. Några lite rostiga och andra satt tokfast. Beställde en ny strålkastare idag också, nu blir det vila några dagar innan leverans.

          Ropar inte hej ännu men det känns lovande…

          Magnus i Lomma

          #34540
          Magnus Jeppsson
          Deltagare

            Idag, vid 15-tiden, landade strålkastaren hos butiken hemmavid. Den hade åkt några Postnord-rundor innan den hittade rätt. Iväg och hämta och sen montera, justera. Montera fronten…med alla sina skruvar. Kan det vara original med: kryss-skruv, torx och insex i en lagom mix. Vanlig bult satt det ett par också.

            Besiktning 17.20, styrled o halvljus fick godkänt!

            Jag vs. Alfa-verkstad 1-0 

            2 093:- istället för 36 000:- (min tid är ”gratis&rdquo

            Grymt tillfredsställande känsla att ha fixat det själv.

            Magnus i Lomma

            #34541
            Thomas Sjölin
            Deltagare

              Visst är det!

              Samt ett dåligt betyg till verkstaden som inte ens försökte hitta en alternativ och billigare lösning då det uppenbarligen fanns en sådan.

              #34542
              Martin Sipek
              Deltagare

                Inlägg av Magnus Jeppsson på 2017-11-02 19:02

                Idag, vid 15-tiden, landade strålkastaren hos butiken hemmavid. Den hade åkt några Postnord-rundor innan den hittade rätt. Iväg och hämta och sen montera, justera. Montera fronten…med alla sina skruvar. Kan det vara original med: kryss-skruv, torx och insex i en lagom mix. Vanlig bult satt det ett par också.

                Besiktning 17.20, styrled o halvljus fick godkänt!

                Jag vs. Alfa-verkstad 1-0 

                2 093:- istället för 36 000:- (min tid är ”gratis&rdquo

                Grymt tillfredsställande känsla att ha fixat det själv.

                Grattis!!

                #34543
                Magnus Jeppsson
                Deltagare

                  Tack Martin!

                  Går på moln fortfarande 

                  Magnus i Lomma

                Visar 8 inlägg - 16 till 23 (av 23 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.