Inredningstips 105 GTA-kopia

Published by Mattias Rehn on

Forum Allmänt Inredningstips 105 GTA-kopia

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Mattias Rehn
    Deltagare

Hej!

Skulle behöva hjälp med information om inredning till mitt 105 GTA-kopia projekt. Tänkte köra bara lackat i kupén men har kanske tänkt om och undrar därför om någon har information om hur GTAernas inredning såg ut. Har gogglat efter bästa förmåga men hittar inget, har dock sett en bild på en svart skinn/vinyl rutmönstrad inredning. Vet ej om det är original eller korrekt men är det enda jag hittat hittills.

Tar tacksamt mot tips.

Mvh

Mattias Rehn

Torsten Jönsson
      Deltagare

Hej Mattias, jag köpte en Zagato inredning från en Tysk som hävdade att den hade suttit i en GTA 1300, har försökt att få belägg för detta och det finns andra som påstår det samma. Jag vet inte då jag bara ville ha denna inredningen till ett projekt. Mvh Torsten

Björn Nilsson
        Deltagare

Torsten Zagato stolar orginalmonterat i en GTA  har jag aldrig hört talas om.
          Av reservdelskataloger och homologieringshandlingar framgår följande.

Att det är skillnad på en gatbil sk Stradale,och dom sk Corsa bilarna / banbilarna. Dessa kunde se ut hur som helst invändigt.
          Vad skiljer då en Giulia Sprint GTA från en Giulia Sprint GT invändigt ?
          Följande är listat som GTA prylar (reservdelsnummer som börjar 105.32.xx.xxx.xx)
          Instrumentbrädan (tillbehör), Svart, tunnare och utan handskfackslucka. Instrumenten är dom samma.
          Innertak.
          Innerbelysning (inga handtag).
          Mindre askkopp ingen tändare.
          Sidorutor i Plexiglas
          Dörrsidor, sidoklädsel i baksäte, papperskorgarna och hatthyllan. Tunnare, enklare & svarta.
          Handtaget du drar igen dörren med.
          Framsäten skålade, svarta.
          Baksäte tunnare också svart.
          Golvmattor fortfarande i tyg men speciellt för GTA´n. Samma gummimattor.
          Bara två svarta gummimattor i skuffen ingenting på sidorna
          Ratten, träratt.

Björn Nilsson

Björn Nilsson

Mattias Rehn
          Deltagare

Tack för utförligt svar Björn, intressant läsning.

Då mitt mitt bygge skall efterlikna (enligt mig) en Corsa GTA så innebär det att jag kan låta forma inredning efter eget tycke (åter enligt mig). Siktar dock på att försöka hålla det hyfsat enligt Björns svar, dvs behålla originaldragen men kanske med en egen touch. Helst skulle jag vilja kunna ta bort “bakre” klädsel de dagar jag känner mig rejsig men när Röda Cafét besöks åker klädseln in i bilen igen. Men klädseln måste vara lätt att demontera/montera.

Fick hjälp att hitta en bild på inredning som är riktigt snygg, kommer garanterat ligga till grund för vidare tankar kring projektet.

Mvh

Mattias Rehn

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
          • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.