Insällt: Träff: Karlskoga motorsportvecka 14 juni

Published by Sune Karlsson on

Forum Träffar Insällt: Träff: Karlskoga motorsportvecka 14 juni

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Sune Karlsson
    Deltagare

Karlskoga motorsportvecka bjuder på mycket kul för oss bilintresserade. För att förgylla det lite extra ordnas det också en Alfaträff i samband med motorsportveckan.

Preliminärt program:

10.00 Samling i Karlskoga centrum (exakt plats beror på hur många vi blir)
    12.00 Kortegekörning ut till Gelleråsen

På Gelleråsen finns sedan möjligheten att titta på starten till veteranbilsrallyt (13.00) och Velodromloppet med start 13.40. Inträdet till Gelleråsen är 200 kronor och vi kan förmodligen få ett specialpris så att det också inkluderar inträde till andra arenor.

Anmäl dig här så vi vet hur många som kommer.

Mer information om motorsportveckan

Går det så går det...

Alberto Morello
    Deltagare

Hej Sune. Dröjt med att svara på ditt mail. Har varit i Italien ( alperna väster om Torino).

Dit förslag är bra Hoppas att det kommer många A.R. på lördag.

Hoppas att vi ses

Alberto Morello

Sune Karlsson
    Deltagare

Hej Alberto,

Jo, det borde bli bra. Vi ses däromkring!

Om du varit i alperna får jag kontra med Rimini även om jag nog inte hinner med att bada

Går det så går det...

Sune Karlsson
    Deltagare

På grund av bristande intresse ställs träffen in.

Själv åker jag i varje fall till Karlskoga och tittar på kul bilar även om detinte blir så många Alfor som jag hoppats. Vi kanske ses där.

Går det så går det...

Jag anmälde deltagande, trots att det var inställt. Har besök hemma men hade tänkt släpa med åtminstone den manliga delen ut på stan. Är relativt nyinflyttad till Karlskoga och hade nog hoppats stöta ihop med regionala Alfisti. Alltid bra med kontakter liksom. Vad åker arrangören av träffen själv i för dagen? (så att man vet vad man ska hålla utkik efter) Åker själv i en Spider S4, vinröd.

Sune Karlsson
    Deltagare

Hej Jan-Erik!

Kul! Jag håller utkik efter en röd Spider. Själv kommer jag nog i en svart 156 GTA.

Går det så går det...

Sune Karlsson
    Deltagare

Även om jag inte träffade så många Alfisti som jag hoppats blev det en tur till Gelleråsen och Velodromloppet. Många kul bilar att titta på inklusiver några Alfor.

En äkta Giulia Sprint GTA i mycket fint skick

En salt Berlina

En “Nordisk special” med motor från en Alfa 6C. Byggd i Karlskoga av mannen som också låg bakom att det blev en racerbana på Gelleråsen.

En och annan race-Bertone

Massor med tvåtaktssaabar (1000cc Cupen är skithäftig)

Och några bilder på Auto Union/DKW eftersom det fanns såna i familjen när jag var ung och påverkbar

En fin Spider och fin Bertone i Veteranbilsrallyt

Och så raceades det så klart, några bilder från 1000cc Cupen med över 40 bilar på banan och där gasen i botten gäller i alla lägen…

Jag hittade en Alfa till på “finbilsparkeringen” men tyvärr ingen förare i sikte.

Går det så går det...

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.