Installera AUX/USB till min nya Giulietta

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Teknik Installera AUX/USB till min nya Giulietta

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare

Hej!

Jag köpte igår en Alfa Giulietta 1.6 JTDM -11. Till min förvåning så fanns det varken USB/AUX uttag i bilen. Trodde att åtminstone USB var standard men IKKE.

Jag vill kunna lyssna på musik från telefonen utan att använda FM-sändare eftersom de fungerar kasst här i Stockholm.

Går det på något sätt att själv montera dit ett AUX uttag? Som jag förstått det så måste “head-unit” vara förinställt för det på något sätt. Någon som har mer info om detta eller som gjort det själva?

Undrar även om ni har tips på en bra och billig Alfa verkstad i Stockholmsområdet? (Jag bor i Haninge). Bilen varnar nämligen för att ett oljebyte måste ske inom 50mil.

Tack så länge!!

Michael Wolde
    Deltagare

Hej, minns inte om USB var tillval, tror inte det i alla fall.. I min Giulietta 2011 satt det ett USB uttag inne i handskfacket, längst bak längst upp.. vet inte om du kollat där. Lycka till – det är annars en bra bil, jag är inne på min andra och trivs storartat!. Kan för övrigt också rekommendera en KCR box – det gör underverk för såväl gasrespons som för förbrukning och effekt… Lycka till! 

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.