Installera el bränslepump Alfetta – tips

Published by Göran Brandt on

Forum Teknik Installera el bränslepump Alfetta – tips

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Göran Brandt
    Deltagare

Jag har tänkt att installera elektrisk bränslepump och är tacksam för tips om lämplig pump, regulator, relä, installation mm

Vilket tryck ska förgasarna ha?

Mvh Göran

Alfetta GTV2000 – 1977

Igino Cazzola
      Deltagare

Originalregulatorn duger om den funkar som det är tänkt (mät bränsletrycket när motorn går på tomgång). Nominellt bränsletryck 0,16 bar, men det brukar pendla ganska mycket. Om det håller sig i fönstret 0,10 -> 0,20; ‘skulle jag säga att det är godkänt.

Jag är fullständigt Räserskadad

Björn Ek
        Deltagare

Trendab har färdiga paket med Facet bränslepumpar som har bra rykte. Själv har jag en facetkopia från biltema som har fungerat bra i några år nu. Peppar peppar.

I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

Björn Ek
          Deltagare

Jag driver min på sladden till elbakrutan men så har jag ju bytt till plastruta utan el också.

I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

Göran Brandt
            Deltagare

Bör man satsa på en pump som suger/trycker ca 0.25 Bar eller snarare en på 0.4-0.5?

Kenneth Larsson
              Deltagare

Du ska köpa en Facet pump från TrendAB och en original bränsletrycksregulator – då får du perfekt flöde och bra livslängd då det är en kvalitetspump.

Bränsletrycksregulatorn säkerställer att Webrar/DelOrto får rätt tryck då de annars inte fungerar bra.

Det är dumt att köpa dåliga grejor till Bränslesystemet då bilen lätt stannar när det krånglar!

Inte för att jag är expert i ämnet men kan komplettera med mina teorier…
                Jag skulle tro att man inte vill ha alltför högt tryck i bränslesystemet. Nålarna i flottörventilerna måste ju kunna hålla tätt så det inte flödar över.
                Däremot vill man kanske ha rätt flöde så att pumpen hinner fylla flottörhusen vid full gas…

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.