Insugsrör busso

Published by Thomas Sjölin on

Forum Teknik Insugsrör busso

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Thomas Sjölin
    Deltagare

De här senaste åren ute vid kusten i Nynäshamn har inte varit snälla mot insugsrören på min Busso. Det har blivit några rostfläckar och det lär ju bara bli värre med tiden. Själv saknar jag såväl kunskap som utrymme att göra något åt dem, undrar därför om någon har tips på var jag kan lämna dem för att återställa finishen, alternativt var man kan köpa nya. Googlat lite men verkar inte hitta någonstans som säljer sådana.

Dan Backman
      Deltagare

Jag har kompletta insugsrör inklusive plenum i garaget till en Alfa 156 V6 2,5 .
        Kan kolla skicket på dem tror att dem är rätt fräscha.

Thomas Sjölin
        Deltagare

Jag har kompletta insugsrör inklusive plenum i garaget till en Alfa 156 V6 2,5 . Kan kolla skicket på dem tror att dem är rätt fräscha.

Det vore grymt om de är i bra skick. Får passa på byta när jag byter kamremmen i sådana fall.

Besar Jashanica
          Deltagare

Det går oftast att få dem mycket bättre med autosol och en roterande trissa på borrmaskin.
            Tänkt på att det är olika diameter på rörer om det är 2.5 och 3.0.

GTV6 3.0 GP... | http://www.garaget.org/Besar

Thomas Sjölin
            Deltagare

Det går oftast att få dem mycket bättre med autosol och en roterande trissa på borrmaskin. Tänkt på att det är olika diameter på rörer om det är 2.5 och 3.0.

Är medveten om att det är olika. Har på gång, måste bara hämta. Får renovera de som sitter nu efter jag bytt så jag har för framtiden.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.