“Italy on Wheels” den 10 maj hos Mats Bilar i Falun

Published by Alberto Ferrante on

Forum Träffar “Italy on Wheels” den 10 maj hos Mats Bilar i Falun

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Författare
    Alberto Ferrante
    Deltagare

Hej på ER!

Så som det står i rubriken är ett evenemang planerad hos Mats Bilar (Fiat/ALFA ROMEO/Jeep ÅF i Falun) den 10 maj mellan kl 10 och 16.

Namnet “Italy on Wheels” hittade jag på då en kompis från Italien tänkte på en tour i Sverige för att presentera “sina hjul” (så kallade rullskidor).

När han berättade för mig vad han ville göra tog det inte många sekunder innan jag kom på att slå ihop hans besök i Falun med en bilträff hos den närmaste återförsäljaren.  

Lite marknad med delikatesser kommer givetvis att finnas där.

Bianchis lokala återförsäljare skall också vara på plats och jag hoppas på många besökare från CAR och de andra italienska fordonsklubbar.   

Givetvis är alla välkomna men framför allt de som kör på “italienska hjul” oavsett antalet, storleken, färgen och materialet.

“Gusto Giusto” med andra partner kommer att stå för proteinerna, kålhydraten och fibern. 

Sprid detta hos idrottsintresserade, bilentusiaster och matälskare.

Det mesta kommer att finnas inomhus och det betyder att man inte kommer att vara så beroende av vädret, i alla fall om man inte kommer att vara sugen på en provtur på rullskidor eller cykel.

Jag hoppas att ni kommer att ha lust att ta er och era skönheter till den mysiga och trevliga Falun

Benvenuti.

/Alberto & Co

Alberto

Erne Wiström
    Deltagare

Hej Alberto

Kommer!  om inte nått jätteviktigt kommer och ändrar planen. 

mvh//Erne W

Alberto Ferrante
    Deltagare

Ville meddela att touren kommer att stanna även hos följande andra FCA återförsäljare:

1.  – Lör 2 maj Malmö kl 10-19 c/o Hedin Bil,  Jägersrovägen 100 

1.  – Fre 8 maj Örebro kl 15-19 c/o Biva AB, Otto E Anderséns gata 1

Dessutom kommer de som träffas imorgon i Krapperup slott att få samma chans.

Alberto

Alberto Ferrante
    Deltagare

Jag har sett att många har läst inlägget och hoppas att många av dem kommer dit….OK? 

Alberto

Anders Eriksson
    Deltagare

Kul!!
    Jag planerar att besöka Biva, Örebro. Är det samma upplägg där?? Alltså snarlikt det som i Falun, med bilar, cyklar och italiensk mat??
    Då blir det ju en kul ufflykt

Nu: AlfaSud. Alfa 90. Då: 3*75turbo 164Q4 2*147 156 Brera 3.2 Sud Ti. Spider 916 V6. 159SW Tbi

Alberto Ferrante
    Deltagare

Det hoppas jag.

Jag har inte direkt varit med i planeringen av de andra etapperna utan bara gett tips utifrån min erfarenhet från de andra tidigare evenemang i Gävle och Västerås.

Mat kommer att finnas, bilar med, cyklar beror på Bianchis återförsäljares intresse men det hoppas man på, sedan är det ni CAR medlemmar själva som avgör om det blir bra…..med era fina pärlor 

Alberto

Alberto Ferrante
    Deltagare

Jag hoppas på att att träffa många av er här i Falun imorgon.

Lita inte på väderprognosen….det har varit en hel del fel på det sist och……det finns gått om plats inomhus 

PS – Jag mötte en röd Bertone mellan Storvik och Hofors igår ca kl 16. riktning mot Falun…….Who is that?

Alberto

Kommer i morgon!

??????????????????????????????????

Vi från Söderhamn tackar för en trevlig Söndag trots det trista vädret. Men men… Med trevligt sällskap så finns det inga problem. Nu närmast låter väl Orsa sportvagnsträffen som ett roligt evenemang. Planera in det så syns vi ganska snart igen..

Alberto Ferrante
    Deltagare

Tack till dem som kom, framför allt till hälsinglandgänget….er kan man verkligen lita på!

Stor tack till Mats Bilar som ställde upp med trevlig personal och annonsering på tidningar samt lokal och plats.

Vädret hjälpte inte till men att bedöma från antalet deltagarna verkar det som om denna typ av aktivitet inte är så lockande, eller?

Tyvärr finns det inte mycket mer vi kan göra för att få medlemmarna att träffas men vi är inga proffs och det kan vara att några i cluben har bra tips på vad som kan göra det mer intressant. Ta gärna er tid för att skriva ner dessa och skicka till oss.

Vi ses snart på nästa evenemang.

Alberto

Lars Jonsson
    Deltagare

Stort tack till dig Alberto för en mycket trevlig träff med
    möjlighet att kolla, klämma, känna på och provköra nya Alfa Romeo/Fiat, testa
    rullskidor (för de som vågade) och dessutom smaka på och handla Italienska
    delikatesser. Vad mer kan man begära?
    J

Att inte fler kom beror säkert på dåligt väder som inte alls
    inspirerade till att ta ut fina Alfan på söndagstur. En sak jag tänkte på var
    att eventet kanske skulle ha stått med i CAR Aktivitetskalender, inte bara på
    Forum/Träffar men jag förstår ändå inte att inte flera Alfistis letade sig till
    Mats Bilar i Falun i söndags. Ni som inte var där får helt enkelt skylla er själva
    för det ni missade
    J.

Vi hoppas att du med din entusiasm och driv fortsätter att
    ordna intressanta evenemang till oss övriga klubbmedlemmars stora glädje!

/Lasse i Hudiksvall

Lasse Jonsson

Erne Wiström
    Deltagare

Tack Alberto!  För en trevlig dag, trots att vädrets makter gjorde allt för att ställa till det för oss!

Jag får bara hålla med och imstämma i  mina kamraters inlägg tidigare.

Vi ses snart igen!

mvh/Erne i Hudiksvall

Visar 11 inlägg - 1 till 11 (av 11 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.