Jävla windows.

Published by Thomas Sjölin on

Forum Off Topic Jävla windows.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
  • Författare
    Thomas Sjölin
    Deltagare

Behöver svära av mig lite.

Jag har förlorat min licens för Multiecuscan. Av någon anledning så ändrades tydligen hårdvarunyckeln när jag uppgraderade min laptop till Windows 10 för ganska längesedan, något som jag dessutom ångrade då det funkade skit så jag återställde den till Windows 7 igen.

Upptäckte det först idag, har inte behövt koppla in eftersom allt fungerat felfritt, när jag skulle gå in och kolla en felkod att licensen inte var aktiv längre och varför. Surt, det innebär troligen att jag måste köpa en ny licens eftersom jag inte kan använda det verktyg som finns för att flytta den, pga att den redan är avaktiverad pga ändrad hårdvarunyckel.

Så, nu kan jag inte ta reda på vad det är för fel då motorstyrningen inte är en av de fria modulerna.

Gah!

Ja, sånt tänker man nog inte på…
      Flyttade över MES till en annan bärbar dator för några veckor sedan. Gick bra men många siffror att hålla rätt på och svarsmailet med nya nyckeln kom rätt snabbt.

Alfa Giulia Super 2.0 Q2 -17 Fiat Punto Easy -13

Thomas Sjölin
      Deltagare

Har mailat och frågat om det går lösa på något sätt, det hjälper mig dock inte just nu eftersom jag inte kan kolla vad det är som är fel.

Troligen inget allvarligt eftersom bilen går hur fint som helst, gissningsvis någon sensor som inte fungerar som den ska någonstans, men jag vill ändå veta vad det är så jag vet vad jag behöver beställa.

Thomas Sjölin
        Deltagare

Fick en ny licensnyckel så det har löst sig. Nu vet jag i fortsättningen att en uppgradering kan ställa till problem, det trodde jag inte det skulle göra.

Visar 4 inlägg - 1 till 4 (av 4 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.