Kaiser NERO – Plötsligt händer det…

Published by Robin Berzelius on

Forum Allmänt Kaiser NERO – Plötsligt händer det…

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
  • Författare
    Robin Berzelius
    Deltagare

Skulle ju bara trimma min “keeper”; ljusblå 156 2,0 TS med lejongul skinnklädsel, rostagad och rullande renoverad och förbättrad under tre härliga år: kylare, LLM, servo, Bilstein, HR-fjädrar, Eibach stabi-kit, Stagman-stag fram och BAK, Ferodo 2500 runtom m.m.

Går som ett skott! Bara liiitet mer knuff. Pytte. Måste lämna Miatorna bakom mig. För gott. Kammar, kanske. Squadra-chip, säkert…

Redan stripad röd, stort och runt nummerfält på sidan. Vaxad o polerad, älskad av hela familjen och en supert trackday bil etc, etc, etc

Det går ju som på räls!

Och vad händer? Billivet växlar spår:

Idag köpte jag en 156 GTA. Svart, svart, svart!

40 mil hem och varje meter är kärlek…

Men vad ska nu hända med min TS trackday!!!! Tre år av förädling…

Men visst det var ju rätt roligt under tiden

Per Sällström
      Deltagare

…..man kan ha två bilar, eller fler 🙂

grattis till köpet! Med vänlig hälsning, Per

Patrik Karlsson
        Deltagare

Grattis till bilköpet!

Om du har plats för den så ska du behålla TS:en förstås  Härligt stuk du fått till på den bilen. Nu får du anmäla dig till Östgötatouringen 2 september så du kan visa upp nyförvärvet!

//Patrik

Alfa Romeo GTV6 -86 166 3.0 -99

Sune Karlsson
          Deltagare

Grattis till två härliga bilar! Jag sålde min TS när jag köpte GTAn. Ibland ångrar jag det …

Går det så går det...

Robin Berzelius
            Deltagare

Mr. Joe Black

Meet Mr. Blue

(@Sune – Jag vill självklart behålla båda. Men… Någon måste bort. Tyvärr. Någon bland Fiat2300S, Fiat124SC, Vaz2103 (med 2.0 Dohc twincam), Fiat127, Mr Blue. Och två MC… Så mycket lycka, så litet plats! Jag VET att jag kommer att ångra mig ngt fruktansvärt om jag säljer TS:en men den måste gå.)   

Snygg GTA! Självklart är motorn i en annan helt annan klass, men är den verkligen goare att svänga med än din uppgraderade TS? 

släng över ducatifälgarna på GTAn så är den ju skitsnygg sedan! 

Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser

Robin Berzelius
              Deltagare

Inlägg av Arvid Müllern-Aspegren på 2014-08-25 12:48

Snygg GTA! Självklart är motorn i en annan helt annan klass, men är den verkligen goare att svänga med än din uppgraderade TS? 

Nej, TS har en helt annan känsla i instyrningen i dubbelesset i Lilla Aska (Linköping). Lätt o blixtrande självklar. Och särskilt om man lägger till att svänga över krön…

Men jag måste ge GTA:n en chans. TS:en har jag ju gullat med i tre år och bl.a. satt hjulvinklarna som de ska vara (neutralt fram och tre grader toe-out bak). Jag vet att GTA:n kan bli mycket bättre än Peter Sundfelts recension i Motor (finns på Youtube).

TS och GTA är två olika djur. En är en best och den andra är ett under av förfining. En går som ett troll och den andra…. ja, osv.

Robin Berzelius
                Deltagare

Inlägg av Fredrik Assarsson på 2014-08-25 12:54

släng över ducatifälgarna på GTAn så är den ju skitsnygg sedan! 

Mmmmm…. Kanske. Bara för själva namnet DUCATI CORSE. Men får man stripa en GTA? Litet bara?

Peter Braun
                  Deltagare

Varför inte sälja någon utav Fiaterna och behålla TS:an istället? 

Robin Berzelius
                    Deltagare

Inlägg av Peter Braun på 2014-08-25 14:34

Varför inte sälja någon utav Fiaterna och behålla TS:an istället? 

Ha, ha!  FIAT samlar jag. Alfa kör jag. 

Crister Borg
                      Deltagare

Jag har stag som passar GTA också…

Och “självklart” ska GTAn stripas med orangea stripes – om inte annat för att matcha staget då…!

elCrillo Kalmar

Robin Berzelius
                        Deltagare

0,9 eller rättare sagt; t o m 0,89 blandad landsväg känns helt GTA okej.

Men kopplingen är slut, q2 saknas och remmarna (o all annan service) behöver göras.

Å idag bytte jag bil i garaget. TS ut för tvätt inför sälj. Vilken bil! Vilken skillnad i styrning! Den bara vägrar att understyra! Ljus, luftig o fräsch!

Men oj vad slö TS:en har blivit efter bara några dagar i garaget….

Thord Hägglund
                          Deltagare

Robin, när dyker annonsen upp? 

Blir väldigt sugen på din ljusblåa pärla, har alltid tyckt om den smurfblåa färgen.

/thord

Robin Berzelius
                            Deltagare

Inlägg av Thord Hägglund på 2014-08-29 20:04

Robin, när dyker annonsen upp? 

Blir väldigt sugen på din ljusblåa pärla, har alltid tyckt om den smurfblåa färgen.

/thord

PM:a mig eller slå en signal. Det ligger nog också en blänkare under till salu.

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 19 totalt)
                            • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.