Kaiser NERO – Plötsligt händer det…
Published by Robin Berzelius on
- Detta ämne har 18 svar, 11 deltagare, och uppdaterades senast 25 september, 2014 kl. 12:12 av
Kenneth Larsson.
-
FörfattareInlägg
-
31 augusti, 2014 kl. 11:54 #13317
Det finns viktiga frågor i en alfistas liv, som fungerande bromsar etc, och sedan finns det jätteviktiga sådana, som att se snygg ut.
Den uppmärksamme såg naturligtvis omedelbart att Joe Black GTA led av handikapp.
STOR registreringsskylt fram. Gaaaah!
Men. Om det fanns gilla-knapp på Transportstyrelsen så skulle jag trycka på den. Mycket. P g a följande:
“Hej!
Då är en liten skylt beställd fram till UFW392.
Med vänlig hälsning
G—-r D——-r
HandläggareTrafikregistret
Transportstyrelsen
701 81 Örebro
http://www.transportstyrelsen.se
Telefon: 0771-503 503
Fax: 019-26 07 52Var vänlig och redigera inte texten vid svar eller ytterligare frågor, så blir
det lättare för oss att följa ditt ärende.Du kan själv snabbt sköta ärenden som rör fordon på vår webbplats och på vår
servicetelefon 0771-25 25 25.
2003, UFW 392.Det finns inte plats för stor skylt fram. Stor skylt måste monteras böjd och
syns då inte till sin helhet från snett framifrån.Plats för skylt på Alfa Romeo 156 är till vänster fram. Från fabrik finns bara
plats för liten registreringsskylt.Min andra Alfa Romeo 156, OKL 489, har liten registreringsskylt. Jag känner inte
till någon annan Alfa 156 med stor skylt fram än just UFW 392.Sammantaget begärs ändring till liten registreringsskylt fram för UFW 392.
Bifogat återfinns två bilder för jämförelse.
Registreringsnummer: UFW 392
Kontaktas via: E-post
21 september, 2014 kl. 18:53 #13318Sisådärja, nu är Nero min. Också hos bilregistret. Det är tydligen väääldigt viktigt att använda senast utfärdade regbevis – även om ett äldre lämnas in ifylld helt korrekt och komplett…
“Projekten” kan nu börja att tickas av (i viktighetsordning…);
– Liten regskylt fram – Check!
– Lilla CAR-klibban – Check!
– Byta koppling – självreparation genom uppsmörjning av länkage – Check!
Känns bra – lika bra som att gå långsamt in i kurvor och gasa ur – som på räls med 250 hk på gränsen till urspårning! HALL-E-LUL-JAAAA!
Svart är f ö den enda färgen som “klär” det annars lätt vulgöra kjolpaketet – eller är det jag som börjar bli gammal?
Minus med svart är annars bara att bilen tydligen framstår just som Kaiser Nero alt. Darth Vader för medtrafikanterna som genast blir MOT-trafikanter och där särskilt tjänstebilspassaterna prompt “ska dra” vid rödljusen och aldrig, aldrig, aldrig kan släppa in vid trafikstockningar… Nya problem som tidigare var helt okända med min bebis-blå…
25 september, 2014 kl. 11:09 #13319Redigt läcker bil du har införskaffat (lilla blå var inte dålig den heller – har en Aprilia moppe i samma kulör ‘bebisblå’).
Skall bli kul att se utvecklingen av hur stripningen blir…
Min framtida svarta GTA skall kallas Vader
156 GTA Q2
25 september, 2014 kl. 12:12 #13320Stor CAR klibba rekommenderas och anbefalles. Nedanför blinkersglaset !
Du bör även komplettera med ett undre fjäderbensstag från The Stagman! Finns specialvariant för GTA som passar innanför motorskyddet.
Personligen har jag väldigt svårt med svarta fälgar – men det är snyggt med en svart GTA för övrigt!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.