Kamremsbyte på 159:a tbi

Published by Ola Danielsson on

Forum Teknik Kamremsbyte på 159:a tbi

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Ola Danielsson
    Deltagare

det är dags för kamremsbyte på min 159:a tbi. Vilken verkstad ska jag välja? med tanke på att Kristianstad är en “vitt fläck” på alfa-kartan så är jag medveten om att jag behöver åka en bit. Halmstad funkar också då sonen pluggar där, Klasèn bil hjälpte mig med några garantigrejer och dete gick bra .

Sen är frågan vad som ska bytas? vattenpump? och vad kan vara ett rimligt pris ?

tacksam för tips och betyg på verkstäder

Ronnie Nilsson
    Deltagare

Hej!

Jag har alldeles nyligen bytt kamrem  och vattenpump på min 156jts hos Lindells Bilverkstad  i Finja utanför Hässleholm.De var tidigare auk. verkstad för 

Alfa Romeo.Kunskapen o verktygen finns kvar.

Med vänlig hälsning/Ronnie Nilsson

Ern

Toni Sjölander
    Deltagare

Hej Ola.

Jag håller med Ronnie,Lindells i Finja är kanon.Jag har lämnat mina alfor där för service,kamrems och kopplingsbyte.Tony som har stället är duktig och gillar alfa.             Mvh Toni

Inte direkt runt Kristianstad men jag fick pris på 89xx kr i Kalmar (Bilhuset i småland) vilket inkluderade

Kamrem
    Fläktrem
    Spännare/löphjul
    Vattenpump
    Det var säkert nånting till.

9346 kr med ovanstående plus byte av bromsvätska.

Detta gäller 10500 mils service på en 2012 159 TBI

I Växjö så kostade det 8600 bara för kamremmen….

Och i kungsbacka gick det på 11900kr, okänt vad som ingick dock.

Ola Danielsson
    Deltagare

Håller med er, Ronnie och Toni om Lindells, de gjorde ett bra jobb på 156:an när vi bytte kamrem på den men min tanke är att konkurrens utsätta dem, få lite olika priser och vad som ska bytas samt om det är någon verkstad man ska “undvika”

Toni Sjölander
    Deltagare

Stig Ericssons bil i Olofström är gammal återförsäljare av alfa,det kan kanske vara värt att höra med dom.Dom slutade sälja alfa för ett par år sedan.Jag tror att det är Mekonomenverkstad nu men dom bör ha bra koll på alforna ännu.Jag har inte själv någon erfarenhet av verkstaden.

Toni

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.