Kamremsbyte på 2,0ts

Published by Ola Danielsson on

Forum Teknik Kamremsbyte på 2,0ts

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
  • Författare
    Ola Danielsson
    Deltagare

Jag bad om prisuppgift på ett kamremsbyte med “allt” från en verkstad som har bra rykte här på forumet men uppenbarligen var det inte intressant då jag inte skulle boka tid så är det någon här som kan ge mig ett ungefärligt pris på ett kamremsbyte med “allt” på en gtv 2,0 ts, årsmodell tidigt 2000-tal. Jag har fått ett pris från en lokal mekonomen-verkstad och det låg på ca 13.000:-

Ragnar Rosengren
      Deltagare

Nu var det ett tag sen…, men 13.000 måste vara på tok för mycket. Min uppfattning, som inte är helt färsk förvisso, är kring 7.000 på en vettig verkstad för en 2.0 TS, 9-10.000 för en V6;a.

Mvh

Ragnar

156 2.0 TS Challenge (Gruppo N Olanda), #77 CAR Challenge klass III

Martin Sipek
        Deltagare

2010 bytte jag allt inklusive vattenpump på min 166:a 3.0 och då gick bara delarna på nästan 8000:-

Yu Qian
          Deltagare

Power Car AB in Stockholm said they can do it  for 5000kr timing belt change including the parts. 

I assuming the parts are timing belt kit and balance belt kit. ( I asked last year)

I ordered 1000+ SEK tools from UK to do my timing belt myself.

you are welcome to rent my tools if you want to do it yourself.

Martin Sipek
            Deltagare

Hey Sam, where did you buy the tools? I’m thinking about buying tools to my 166 V6.

Yu Qian
              Deltagare

Inlägg av Martin Sipek på 2014-03-04 14:07

Hey Sam, where did you buy the tools? I’m thinking about buying tools to my 166 V6.

PM to you

Jocke Bolling
                Deltagare

Låter som sagt dyrt… Ska snart lämna in min 156 gta på kamremsbyte. Ringde runt och överlägset billigast var Power Car i Årsta. Material 3638kr ( vattenpump ej inkl.)
                  Arbete 4600kr. Totalt alltså 8238 riksdaler

James Edberg
                  Deltagare

Gjorde storservice med remmar, hjul, spännare och vattenpump på GTA:an 2012 för ca 11500kr, två olika verkstäder samma pris (auktoriserad och fd auktoriserad). Valde den fd akt. då har mer alfa rutin ;-). En 2.0 ts med alla hjul, spännare, remmar och vattenpump bör landa på 8-9000kr. Gjorde denna operation på min 166:a för 2 veckor sedan på jobbets verkstad och vad jag betalar :-). En fördel med mitt jobb att ha verkstad 85m från kontoret . Du bor inte i närheten av Halmstad? 13000kr för en TS låter som ett rån 😉

Alfa Stelvio 2.2 -17 - Alfa Spider 3.0 -99 - Maserati QP -08 - Volvo v70 Bi-fuel -06

Henrik Boldrup
                    Deltagare

Jag betalade runt 14 laxar i höstas för service inkl kamrem alla rullar o spännare och multirem men ej vattenpump på min v6. Då hade jag med egen olja och fick 10% rabatt på allt. Aukt verkstad i Västerås.
                      /Henrik

Stelvio Ti 2,0 -20, 156SW 2,5 -04 och en Fiat 500e -15

Visar 9 inlägg - 1 till 9 (av 9 totalt)
                    • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.