Karavan Östergötland – Skokloster 1:a Maj 2014

Published by Daniel Felton on

Forum Träffar Karavan Östergötland – Skokloster 1:a Maj 2014

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 41 totalt)
  • Författare
    Daniel Felton
    Deltagare

Ciao,
    Jag undrar när det kommer upp mer info inför Skokloster 1:a maj 2014?!

Jag anordnar gärna karavan från Östergötland i år igen, då det var trevligt och gick bra, men skulle behöva veta lite hålltider för att kunna lägga ett tidsschema.

Alfa Amore
    Daniel

Alfa Romeo - "Beauty is not enough Power for your control."

Johnny Skoog
    Deltagare

Tåg från Östergötland låter riktigt trevligt räkna med mig om jag bara får fart på alfan till dess!

Daniel Felton
    Deltagare

Härligt! Då håller jag tummarna för dig.

Crister Borg
    Deltagare

Ska jag åka så kommer jag ju den vägen…! Bestämmer mej dock sent, typ dan innan, beroende på väder och humör.

elCrillo Kalmar

Johan Bergils
    Deltagare

Jaaa!

och det är väl klart du ska med Christer

Crister Borg
    Deltagare

Funderar på att göra en drös stag och kränga längs vägen, om nån är intresserad…

elCrillo Kalmar

Tim Gärderup
    Deltagare

Om vädret är på våran sida så rullar jag i min raggardiesel norrut
    Och då behöver man självklart ett stag ifrån ”The Stagman”

Daniel Felton
    Deltagare

Självklart ska du göra det Tim.
    Förra året startade vi utanför ÖB i Linköping, plockade upp några utanför Maxi (Ingelsta) i Norrköping, för att sedan ansluta till en större grupp utanför Mc Donald’s i Nyköping och därifrån åka gemensamt till Brostugan och avslutningsvis i ett jättelångt tåg till Skokloster. Så det är min tanke även i år, men innan jag kan lägga upp en karta med vägbeskrivning behöver jag lite tider som sagt.

Längtar så till 1:a maj och Skokloster nu!
    Daniel

Några som åker kortege från Stockholm?

Björn Ek
    Deltagare

Det blir uppsamling vid Solvalla i vanlig ordning! Jag ska se om jag hinner lägga upp infon ikväll…

I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.

Inlägg av Björn Ek på 2014-04-01 15:09

Det blir uppsamling vid Solvalla i vanlig ordning! Jag ska se om jag hinner lägga upp infon ikväll…

Kalas missade den förra året så tänkte få till det i år men ville bara stämma av plats

Crister Borg
    Deltagare

Var och när samlas ni i Norrköping!? Jag har bokat hotell, Scandic Norr, för att slippa åka så tidigt…! 

elCrillo Kalmar

Daniel Felton
    Deltagare

Crister, vi samlades brevid Mc Donald’s utanför Maxi (Ingelsta) i Norrköping, stort köpcentrum utanför staden i anslutning till E4:an.

Tror vi hämtade upp runt 7-tiden förr året, men är osäker… återkommer när tider kommit upp för Skokloster.

Hälsningar
    Daniel

Daniel Felton
    Deltagare

Ciao Alfistis,
    Då så, här kommer vägbeskrivningen och tidsschemat för Östgötakaravanen den 1:a maj!!

Vägbeskrivning:

https://goo.gl/maps/NiO10

Tidsschema:

• 07.00 – Samling utanför ÖoB, Mörtlösa, Linköping
    • 07.10 – Avfärd mot Norrköping

• 07.30 – Samling utanför McDonald’s, Ingelsta, Norrköping
    • 07.40 – Avfärd mot Nyköping

• 08.15 – Samling utanför McDonald’s, E4:an söder, Nyköping
    • (08.30) – Avfärd mot Fliesbergshuset, Bro, Stockholm

OBS! Tidsschemat avser absolut senaste tid för avfärd. Vi åker vidare så fort vi kan, för att inte tappa någon tid, vet/sett/märker att alla har kommit. OBS!

Så här ser schemat ut för dagen. Så fort vi har kommit till Norrköping, hakar ni på tåget, som går direkt mot Nyköping. Vi tar en kort paus på högst 5 minuter, för att se till att alla har kommit som ska med och att vi inte har tappat någon på vägen. Därefter ansluter vi till karavanen från Nyköping, som går till näst sista hållplatsen, Fliesbergshuset, innan vi gemensamt åker i modellordning till Skokloster. Följ ledaren!

Jag kommer att ta täten till Norrköping och även Nyköping om ni så vill. Håll utkik efter en mörkblå 156:a med en hög vinge (går inte att missa ).

Hoppas på fint väder och att så många som möjligt kan komma! Ju fler, desto roligare får vi.

Vi ses den 1:a maj!

Arrivederci!
    Daniel

Anmälan och övrig information:

http://www.alfaromeo.org/aktivitete…;ffen.aspx

Crister Borg
    Deltagare

Då ses vi 7.30 vid McDonalds! Vi har bokat hotell (Scandic Norr – Norrköping  – 5 min från mötesplatsen…) för att slippa åka så tidigt!

elCrillo Kalmar

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 41 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.