Karavankörning t Krapperup norrifrån

Published by Mikael Kahlin on

Forum Träffar Karavankörning t Krapperup norrifrån

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Författare
    Mikael Kahlin
    Deltagare

Hej alla!

1 maj på Krapperup närmar sig och i likhet med förra året föreslår jag karavankörning för oss som kommer norrifrån på E6:an enligt följande koncept som vi följde 2015 & 2016 med gott resultat:

0850 avfärd från Eurostop Halmstad, samling vid Cirkle K – lmacken innan avfärd. OBS! Den ligger ca 100 meter norr om gamla platsen! Nybyggt o kan vara lite förvirrande med ny rondell etc!

0910 avfärd från McDonalds Mellbystrand ( Laholm )

0935
    avfärd från Erikslund Ängelholm ( parkeringen bortanför macken )

1015 ankomst Krapperup

Finns andra önskemål om tiderna så låt höra!Om allt är ok med väder etc kör vi lite mindre vägar från Ängelholm där det går.

Jag kör röd GTV6 alt svart GTV V6 916 och nås på mobilen 072-2169928 eller epost mikael.kahlin@gmail.com

Patrik Germundsson brukar hålla ihop gänget från Ljungby så förhoppningsvis återkopplar han i tråden för er som kommer via E4:an,

Synpunkter på tider eller färdplan? Bara återkoppla i tråden

Kul om ni som planerar att ansluta anger plats och vilken bil eller hoj ni planerar att komma med! Förra året strax över 20 fordon, slår vi det i år?

Bästa Alfa/ Italio hälsningar Micke 

Per Åkesson
    Deltagare

Hej! För oss nya (nygamla) medlemmar som inte varit med tidigare på olika träffar och event, vad finns att säga om denna träff? Samlas man bara och åker i Karavan till Krapperup eller stannar vi till, diskuterar bilar, ser på sevärdheter..? Förmodar att det finns mer att läsa om denna och övriga träffar någonstans. Jag har varit med tidigare men det är 28 (!) år sedan jag ägde en Alfa , en 4d Alfasud 1.5 1982 med 80hk – fantastiskt rolig att köra men med usel kvalitet. Är relativt nybliven ägare till en Alfa Giulietta QV 2015 med ungefär  3 x mer effekt än den Alfasud jag ägde i slutet av 80-talet. Känner att det är dags att börja hänga med på olika träffar. 

Ps. Alfasuden var “outstanding” i ren körglädje, medan kraften, känslan för att inte tala om Byggkvaliteten är “outstanding” i Giuliettan, jämfört med alla bilar jag ägt. Ds.

Hej

Ja vi brukar vara ett gäng som kommer från Ljungby och säkert så i år med. Själv kommer jag dock att vara där tidigare eftersom jag kommer att vara funktionär. Men det kommer med stor sanorlikhet ett gäng från Ljungby hållet

Michael Emilsson
    Deltagare

Fortsättning på Mikael Kahlins “roadtrip” till Krapperup för oss som kommer norrifrån kan se ut så här:

Samling i Värnamo för avfärd klockan 07,00 (BILTEMA parkering)

Samling i Ljungby för avfärd klockan 07,30 (BILTEMA parkering)

Då bör det finnas tid i Halmstad för snack och däckspark, köpa frukost, toabesök etc.

För er/dom som kommer från Växjö tar det ca 1 timma att köra till Ljungby väg 25, men den bollen får någon annan ta och bestämma samlingsplats .

Till Per Åkesson: Denna trippen avser endast karavankörningen till Krapperup. Det blir ingen tid över till så mycket annat mer än att stanna och samla ihop fler bilar till karavanen.

Robert Jakobsson
    Deltagare

Hej!

Någon som tänker åka från Göteborgstrakten? Samling på Shell i Sandsjöbacka kanske…

/Robert

Alf1GT

Fredrik Brorsson
    Deltagare

Åker från Hisingen, Biltema. runt 07.00. 

Förra året stannade vi till vid Sandsjöbacka.

/Fredrik

Nihat Dizdar
    Deltagare

Jag ansluter vid Erikslund. Får se vilken bil det blir…..hmm…GTV6, 1600GTJ eller 952..??

Nihat Dizdar

Per Åkesson
    Deltagare

Ok, skulle vara väldigt kul att hänga på men skall först kolla hur familjens planering ser ut framöver. Det är nära för mig att åka till Biltema på Hisingen för att ansluta, jag bor i Guldheden.

Hör av mig och meddelar om jag kan följa med, i så fall ansluter jag till dig Fredrik Brorsson. Ha det gott så länge

ps. Kör en vacker ( naturligtvis..) Alfaröd Alfa Giulietta QV 2015 års modell       Ds.

Ansluter i Erikslund med minst två bilar. En 166 facelift 3,2 och en 156 TI 2,5. 

Mikael Kahlin
    Deltagare

Aktuell väderprognos sol och mellan + 6-10 grader. Jag nås på 072-216 99 28 om det är några problem eller förseningar. Ber alla att hålla tiderna då det är många som väntar efter vägen på att ansluta – är ni sena ta er direkt till sista samlingsplatsen vid Erikslund söder om Ängelholm – avfart 33 mot Höganäs
    Väl mött!
    /Micke

Johnny Andersson
    Deltagare

Vi dyker upp i Erikslund med 3 eller 4 bilar.

Arancio California

Malin Lindby
    Deltagare

Hej 

Vi ansluter oss till karavankörningen i Halmstad. Vi åker från Munkedal och kommer i våran Alfetta. 

Vi ses på Måndag / Malin och Magnus 

Mikael Kahlin
    Deltagare

Uppdatering!

Vägarbeten söder om Halmstad på E6 viid Snapparp, nedsatt till ett körfält o 50 km/h. I övrigt ska allt vara ok.

Fredrik Brorsson
    Deltagare

Åker som sagt från Hisingen och Biltema vid sju. Bör vara vid Sandsjöbacka strax norr om Kungsbacka vid 07.20-07.30.

Kul om vi kunde sammanstråla där för vidare transport söderut.

Visar 14 inlägg - 1 till 14 (av 14 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.