Karavankörning till Krapperup utmed E6

Published by Mikael Kahlin on

Forum Träffar Karavankörning till Krapperup utmed E6

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Mikael Kahlin
    Deltagare

Hej alla!

1 maj på Krapperup närmar sig och i likhet med förra året föreslår jag karavankörning för oss som kommer norrifrån på E6:an enligt följande koncept som vi följde 2015, 2016 och 2017 med gott resultat:

0830 avfärd från Eurostop Halmstad, samling vid Cirkle K – macken innan avfärd. OBS! Den ligger ca 100 meter norr om gamla platsen! Nybyggt o kan vara lite förvirrande med ny rondell etc!

0850 avfärd från McDonalds Mellbystrand ( Laholm )

0930 avfärd från Erikslund Ängelholm ( parkeringen bortanför macken )

1015 ankomst Krapperup

Finns andra önskemål om tiderna så låt höra! Jag har justerat dem något då det har varit lite tight tidigare år.

Om allt är ok med väder etc kör vi lite mindre vägar från Ängelholm där det går.

Jag nås på mobilen 072-2169928 eller epost mikael.kahlin@gmail.com
      Patrik Germundsson brukar hålla ihop gänget från Ljungby så förhoppningsvis återkopplar han i tråden för er som kommer via E4:an,
      Synpunkter på tider eller färdplan? Bara återkoppla i tråden
      Kul om ni som planerar att ansluta anger plats och vilken bil eller hoj ni planerar att komma med! Förra året strax över 20 fordon, slår vi det i år?

Bästa Alfa/ Italio hälsningar Micke

Robert Jakobsson
      Deltagare

Hej!
        Kart att man hänger på karavanen till Krapperup.
        Alla som passerar Göteborg på väg söderut är välkomna att ansluta på Shellmacken vid Sandsjöbacka, på E6 söder om Kållered/Lindome avfarten.
        Det är en dryg timmas körning ner till Eurostop Halmstad, så vi samlas SENAST 07.15.
        Macken har öppet dygnet runt om man vill ha en kaffe!
        Jag har telefon 0761-013303 om någon kommer med “andan i halsen”.
        /Robert

Alf1GT

Michael Emilsson
        Deltagare

Om man kommer norr ifrån och kör t.ex. E4:n söderut kan ni stanna till på Biltema i Värnamo 06.45. Där ifrån åker vi vidare ner till Biltema i Ljungby Där åker vi senast 07.30 och ansluter Halmstadgänget 08.30

Nihat Dizdar
          Deltagare

Hej, jag hänger självklart på vid Erikslund liksom tidigare.
            Om vädret tillåter kör jag 1600 GT Junior -73 annars får det bli Giulia Super 2.0T Q2 -17.

Nihat Dizdar

Rikard Vedin
            Deltagare

Vi ansluter till Smålandsmaffians karavan i Värnamo. Detta år blir det fruns 156 SW som får göra tjänst.

Om någon är intresserad av konvoj så väntar vi vid Seven-eleven Torsvik för avgång mot Värnamo 05.55

Lordhelmet

Mikael Kahlin
              Deltagare

Kul med anslutningar från Göteborgs – och Smålandsområdet!

Lite om karavankörning – ledarbilarna behöver hålla ganska rask o jämn fart på E6 för att undvika ”gummisnoddseffekten”.
                Bra om alla därefter försöker hålla ihop o ta rygg på bilen framför. Lämpligt avstånd är de där 4 sekunder som blir ca 120 meter vid runt 110 km/h. Då kan andra bilar passera tryggt etc. Första ”benet” fram till Hallandsås ör det 120 km/h för att sedan vara 110 km/h fram till nästa samlingspunkt. På småvägarna tätare avstånd såklart och med god bromsberedskap.

Mats Andersson
                Deltagare

Hej
                  Jag är en ny medlem och ansluter från Strandbaden… 2 km innan Krapperup. Vi kör en blå Giulia Veloce

MatsVeloce

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
                • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.