KB 1/2016 kom idag, trevligt
Published by Wille Roos on
- Detta ämne har 8 svar, 7 deltagare, och uppdaterades senast 17 mars, 2016 kl. 21:47 av Per Wadén.
-
FörfattareInlägg
-
16 mars, 2016 kl. 15:17 #18170
Det var ett trevligt Klöverblad som kom idag, mycket intressanta reportage och artiklar. Gladde mig särskilt åt det allra första KB som fanns med. Visst, ja, bakaxeln till Giulia som jag annonserade då den är såld. Annonserna var uppskattade redan på den tiden. Tack till er som jobbar med klubbens flaggskepp Klöverbladet.
Wille R.
16 mars, 2016 kl. 19:10 #18171Jovisst är det kul när Klöverbladet dimper ner i brevlådan. Jag gillade också att läsa det allra första Klöverbladet.
Och apropå gamla Klöverblad passar det väl bra att berätta att det andra numret av Klöverbladet, alltså nr 2 1976, finns som PDF här på klubbens webbsajt. Nr 3 1980 finns också. Fler gamla Klöverblad är på väg upp på samma plats:
http://www.alfaromeo.org/Klubbinfo/Klöverbladet/GamlaKlöverblad.aspx
Eftersom Klöverbladet är en medlemstidning, måste man vara medlem (och inloggad) för att kunna komma in på sidan och läsa.
Stockholm
16 mars, 2016 kl. 21:28 #18172Perfekt lite lektyr när man ska lägga sig
Tifosi
17 mars, 2016 kl. 06:53 #18173Jag vill också sälla mig till skaran av de som uppskattar ert fina arbete i CAR, och den fina klubbtidning som vi får!
Som framgår i senaste numret väljer vi Ö-viks juniorer att även använda våra vinterbilar, Berlina och Giulia!
Med bäste hälsningar till er alla, och särskilt till er som sliter för oss medlemmar!
Roland Sjölander
164 3.0 12v 1996 Giulia 1300 Ti 1969
17 mars, 2016 kl. 11:11 #18174Klöverbladet är en höjdare men hemsidan skulle behöva lite handpåläggning. Varannan gång man försöker gå in kommer det upp – “Väntar på alfaromeo.org” Att infoga bilder är ett lotteri.
17 mars, 2016 kl. 12:40 #18175Inlägg av Rikard Olson på 2016-03-17 11:11
Klöverbladet är en höjdare men hemsidan skulle behöva lite handpåläggning. Varannan gång man försöker gå in kommer det upp – “Väntar på alfaromeo.org” Att infoga bilder är ett lotteri.
Jo. Visst är det så.
Handpåläggning pågår. Orsaken (orsakerna) till att sajten går så seeeegt är fortfarande höljd i dunkel. Åtminstone bitvis. Några orsaker till att det gått segt har man rensat bort. Och ett tag tyckte iaf jag att det gick bättre. Men nu känns det som att det går segt för ofta igen.Bilduppladdningsfunktionen är däremot inget mysterium. Den är bara “inte bra”. Arbetet med att ersätta/göra om pågår. (Men det lär inte vara klart i morgon om vi säger så.
Stockholm
17 mars, 2016 kl. 13:03 #18176Det blev fel namn under personporträttet i artikeln om när de första kvinnorna blev medlemmar i klubben. Bilden föreställer Liliana Palombo, som intervjuas i artikeln. Inte Lilian Mosetti (som nämns i artikeln).
Detta noterade jag när jag läste artikeln idag.
Stockholm
17 mars, 2016 kl. 18:32 #18177Som sagts tidigare, mycket bra nummer!
Undrar bara när nytt medlemskort för 2016 kan tänkas dyka upp?
Nihat Dizdar
17 mars, 2016 kl. 21:47 #18178Kan väl påpeka att T-shirten som utannonserades i de tidiga Klöverbladen är slut sedan ca 35 år. Och skulle det funnits kvar några skulle priset var högre!
Tack för klöverbladet, alltid trevlig läsning.
PerBerlina
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.