KCR box

Published by Nusret Ljevo on

Forum Teknik KCR box

Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)
  • Författare
    Magnus Berg
    Deltagare

Inlägg av Sven Lennartsson på 2015-11-29 21:36

Men de bägge tidigare lådorna vär väl sexväxlade också? Eller…?

Ja

Anders Stoffers
    Deltagare

Köpte en MapTech chipoptimeringsbox på Tekniktema för 4500:-. Då kan du optimera på och av själv. Kopplar bara in den på diagnosuttaget nere till vänster om ratten. Går på 1 min och du får strax över 200 hk. Har haft min i 2 år nu -Helnöjd ! Har en 159 2010 2.0 jtdm kombi.

http://www.tekniktema.se/newcarsearch.php?fordon=33

Nusret Ljevo
    Deltagare

Grymt.Kan man optimera flera bilmärke med den map tech chipoptimeringsbox,eller det är bara för 159 2.0 jtdm?

Anders Stoffers
    Deltagare

Funkar nog till vilket märke som helst, det är ju bara själva trimfilen som är unik för just din motor.

Peter Braun
    Deltagare

Vill bara tillägga att M32 aldrig tillverkades i Göteborg. Förutom F40 som gjordes i litet antal då Opel tog hela produktionen så gjordes det bara 5-växlade lådor i Götet. 

Magnus Berg
    Deltagare

Inlägg av Peter Braun på 2015-12-02 13:41

Vill bara tillägga att M32 aldrig tillverkades i Göteborg. Förutom F40 som gjordes i litet antal då Opel tog hela produktionen så gjordes det bara 5-växlade lådor i Götet. 

Tack för rättelsen Peter. Då behöver åtminstone inte vi göteborgare skämmas för M32an. 

Nusret Ljevo
    Deltagare

Menar ni att M32 växellådor tillverkades i Göteborg inte i Italien i fiats fabriken?

Peter Braun
    Deltagare

M32 tillverkades ej i GBG då den är 6-växlad. 

Nusret Ljevo
    Deltagare

Jag upplever att min 159an drar mer bränsle i stadskörning än det gjorde innan jag kopplade KCR box.Det ska inte vara så,utan tvärtom tycker jag.Bilen har bättre gasrespons och är piggare,men jag vill absolut ha lägre förbrukning speciellt i stadskörning.Jag har läst nånstans att KCR boxar är rena skit,och de lurar systemet så att den håller bränslespridarna öppna längre tid och då drar det mer bränsle än det brukar göra.De säger satsa på motoroptimering istället.Jag ska ta bort KCR idag vill inte ha problemer med motor vilken ha rullat endast 5600 mil.

Visar 9 inlägg - 16 till 24 (av 24 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.