Klassningskalkylfråga
Published by Niclas Thorell on
› Forum › Bankörning › Klassningskalkylfråga
- Detta ämne har 20 svar, 8 deltagare, och uppdaterades senast 2 mars, 2015 kl. 18:23 av Sune Svensson.
-
FörfattareInlägg
-
26 februari, 2015 kl. 07:53 #41649
Hej, en fråga om modifierad standard. Om man har en original turbomotor mekaniskt och har ett eftermarknadssprut tex NIRA( som då även sköter tänding), blir tillägget då ” Trimchip/Eftermarknadssprut” och ” Förändrad tändkurva” eller är det bara det förstnämnda?
26 februari, 2015 kl. 08:20 #41650Inlägg av Niclas Thorell på 2015-02-26 07:53
Hej, en fråga om modifierad standard. Om man har en original turbomotor mekaniskt och har ett eftermarknadssprut tex NIRA( som då även sköter tänding), blir tillägget då ” Trimchip/Eftermarknadssprut” och ” Förändrad tändkurva” eller är det bara det förstnämnda?
Enligt min tolkning av klasskalkylen:
Med turbo motor (orginal inuti) så blir det “Trimchip/Eftermarknadssprut turbo” och får hela 25% tillägg.
/B
26 februari, 2015 kl. 08:50 #41651Inlägg av Benny Steen på 2015-02-26 08:20
Inlägg av Niclas Thorell på 2015-02-26 07:53
Hej, en fråga om modifierad standard. Om man har en original turbomotor mekaniskt och har ett eftermarknadssprut tex NIRA( som då även sköter tänding), blir tillägget då ” Trimchip/Eftermarknadssprut” och ” Förändrad tändkurva” eller är det bara det förstnämnda?
Enligt min tolkning av klasskalkylen:
Med turbo motor (orginal inuti) så blir det “Trimchip/Eftermarknadssprut turbo” och får hela 25% tillägg.
/B
Dito. Kul Niclas! Hur långt är det gånget med bilen?
I/utanför garaget:
- Giulietta Sportiva 1.4 TB 170 TCT -14
- 147 GTA -03
- 156 Sportwagon 2.5 V6 TI -04
- Sprint Veloce 1.7 8V -87
- Alfasud TI 1.7 8V -7826 februari, 2015 kl. 09:39 #41652Hej, tackar för svaren. Kan man få ett typ OK ifrån tävlingsledningen att det är så?
Jo bilen är i det närmaste klar, nästan alla grejer finns ju. R-däck skall köpas in och så. Sen finns det ju alltid tusen saker att fixa och förbättra.
26 februari, 2015 kl. 10:44 #41653Inlägg av Niclas Thorell på 2015-02-26 09:39
Hej, tackar för svaren. Kan man få ett typ OK ifrån tävlingsledningen att det är så?
Jo bilen är i det närmaste klar, nästan alla grejer finns ju. R-däck skall köpas in och så. Sen finns det ju alltid tusen saker att fixa och förbättra.
majla Johan Svensson alfajohan@gmail.com , ifjol var det han som tolkade för challenge.
26 februari, 2015 kl. 12:17 #41654Kul med fler challengeekipage!
Kan man få en hint om bil och klass kanske?
26 februari, 2015 kl. 14:15 #41655Låter som att du står där i maj !!
Hörde jag någon säga tävling ?
26 februari, 2015 kl. 15:33 #41656Inlägg av Robin Nyquist på 2015-02-26 12:17
Kul med fler challengeekipage!
Kan man få en hint om bil och klass kanske?
Klass II Bil:
26 februari, 2015 kl. 16:09 #41657En fundering om den där icke original turbon, räknas motorn ändå som “original”? Men det får väl Johan svara på, annars är du välkommen hos oss i klass 1
Hörde jag någon säga tävling ?
26 februari, 2015 kl. 16:18 #41658Inlägg av Niclas Thorell på 2015-02-26 15:33
Inlägg av Robin Nyquist på 2015-02-26 12:17
Kul med fler challengeekipage!
Kan man få en hint om bil och klass kanske?
Klass II Bil:
Sjuttsiken, en till i min klass, men skam den som ger sig
26 februari, 2015 kl. 16:26 #41659Jäkligt fin bil!
Nyfiken fråga, lagom stor vinge
Coolt med högerstyrd bil
26 februari, 2015 kl. 16:27 #41660Inlägg av Micha Grönvalls på 2015-02-26 16:09
En fundering om den där icke original turbon, räknas motorn ändå som “original”? Men det får väl Johan svara på, annars är du välkommen hos oss i klass 1
Turbon kommer bytas till original. Och grenröret är också original.
26 februari, 2015 kl. 16:29 #41661Inlägg av Robin Nyquist på 2015-02-26 16:26
Jäkligt fin bil!
Nyfiken fråga, lagom stor vinge
Coolt med högerstyrd bil
Hehe, vingen kommer bli mindre.
26 februari, 2015 kl. 16:57 #41662Jag har min förra turbo god för 300 hk liggande med grenrör och downpipe om det skulle locka, billigt så det förslår. Jag bytte för att gå upp i effekt men det är inget fel på den, passar väl rakt av? Om du ska köra med original turbo skulle jag välja en mindre intercooler än en “stoor från Scania”.
Förresten röstar jag för en ännu större vinge
Hörde jag någon säga tävling ?
26 februari, 2015 kl. 17:23 #41663Inlägg av Niclas Thorell på 2015-02-26 15:33
Inlägg av Robin Nyquist på 2015-02-26 12:17
Kul med fler challengeekipage!
Kan man få en hint om bil och klass kanske?
Klass II Bil:
Kul att jag får sällskap som icke-Alfaekipage!
Dessutom i samma klass, välkommen!
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.