Klasstillhörighet Challenge

Published by Stefan Dantas on

Forum Bankörning Klasstillhörighet Challenge

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Stefan Dantas
    Deltagare

Jag söker info om de tre Challenge-klasserna men hittar inte just det jag söker. Jag funderar på vad som avgör viken klass förarna tillhör om det är bilen eller föraren som avgör.
    Den som inte kört tävling innan – är det endast aktuellt med instegsklassen?
    En 155a q4 är ju fyrhjulsdriven – måste den bli tvåhjulsdriven för att delta?
    Är det möjligt att ha bilen godkänd även hos tex sbp när bilen har vagnbok?

Mvh stefan

Jonas Klang
    Deltagare

Hej. Här, https://www.alfaromeo.org/var-verksamhet/car-challenge/for-forare/ kan du hitta reglemente och klassningskalkyl som hjälper dig att förstå hur klasserna är indelade och hur man räknar ut i vilken klass en viss bil hamnar. Vad jag vet så finns inget hinder i vårt reglemente för att bilen är godkänd även hos sbp när den har vagnbok. Mvh Jonas

• Detta svar redigerades för 3 månader, 2 veckor sedan av Joakim Landelius. Anledning: Bytt till aktuell länk

You need to be fast to look smart

Stefan Atterhall
    Moderator

Tjena Stefan!

Precis som Jonas länkat till ovan så hittar du reglemente och kalkylen. Det går absolut att ha en räserbil gatregistrerad med vagnbok, men utifrån erfarenhet så vill jag påstå att det inte är värt dubbelvägs-kompromissen som det oftast innebär. Den blir ju oftast varken fullt ut bra gatbil eller räserbil…

Dyker det upp några frågor eller funderingar är du varmt välkommen att slå en signal på 070-732 76 56 eller skicka ett mail till challenge@alfaromeo.org

Klassegrare CAR Challenge kl. II -- 2019, 2017 och 2016!
    Följ framfarten - Bilder Instagram | Resultat Speedhive, Alfaromeo.org | Racefilm Youtube

Alfor för tillfället
    147 3.2 V6 GTA -04 -- #16 CAR Challenge kl. II (Projekttråd .org)
    156 SW 2.5 V6 TI -05
    Sprint 1.7 8V Grand Prix -87

Sune Svensson
    Deltagare

vill bara göra ett litet förtydligande angående vagnsbok den skall vara uttagen hos sbf svenska bilsportförbundet bara en liten parantes då det i dag finns lite olika vagnsböcker som stödjer bilens identitet .

SudSune

Joakim Landelius
    Keymaster

Sune har en bra poäng.

Vi har ännu inte sett det, men grupperingen känd som “STEC” utfärdar någon form av dokumentation kring fordon och utfärdar diverse licenser. Dessa är alltså INTE giltiga för körning inom CARs aktiviteter.

Vi är anslutna till SBF och verkar inom deras ramar och regler.

/Jocke

Du kan kalla mig herr Charlie

Martin Atterhall
    Deltagare

Ooops, felpost. ??

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.