Knakande dörr gt.

Published by Klas Elf on

Forum Teknik Knakande dörr gt.

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Klas Elf
    Deltagare
    Har ett riktigt elakt knakande när ,framförallt, förardörren, men även passagerardörren öppnas. Jag tror det slår i det nitade fästet i karossen när dörren öppnas och den  stegade armen som går ur dörren når sina knap!? Om nån förstår vad jag menar . Är det nån som har varit med om detta och hittat på nån lösning utan att köpa nya ( förmodade ganska dyra) reservdelar?

Nån gång blir det en bertone...

Magnus Berg
    Deltagare

Låter som du behöver nya dörrstopp. Det är vanlig förbrukningsvara på 147/156/GT och är inga dyra grejer.

Klas Elf
    Deltagare

Nog är det väl 1 k iallafall och lite skruva? Jag tycker att det verkar vara ett glapp i den nitade delen som är skruvad i karossen och inte i själva mekaniken inne i dörren! Det borde man kunna få till genom en ny nit alt bult i lite större dimension? Eller?

Magnus Berg
    Deltagare
    Klas Elf
    Deltagare
    Ja det var ju inte så farligt! Hur mycket skruva är det? Riva dörrsidan?

Magnus Berg
    Deltagare

Det är ju dessutom en uppdaterad version med skyddande plast som förhoppningsvis gör att de håller länge innan det blir problem igen.

Ja du kommer behöva ta bort dörrsidan. Kolla denna tråden. På sidan 3 har du en guide för 147 men det ska vara samma för GT.

http://www.alfaowner.com/Forum/alfa…485?page=1

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.