Knutan 4 Okt
Published by Niclas Rosengren on
› Forum › Bankörning › Knutan 4 Okt
- Detta ämne har 7 svar, 5 deltagare, och uppdaterades senast 12 januari, 2014 kl. 14:16 av
Mats Forssén.
-
FörfattareInlägg
-
11 januari, 2014 kl. 07:46 #40367
Niclas Rosengren
DeltagareSåg att Knutan kommit in som avslutning på banmötes/ challenge säsongen.
Är “ljudproblemen” lösta tills dess ?11 januari, 2014 kl. 08:33 #40368Björn Ek
DeltagareTja! Det är ju förstås en sjukt viktig fråga efter röran som var i år! Svaret anar du nog, vi behöver prata mer med Knutan och få besked på vad de gjort för att få ordning på problemen och inte minst hur de tänker tolka resultaten av ljudmätningarna.
Eftersom det är så svårt att själv mäta hur många dB ens bil presterar vid passering så måste ju mätresultaten mellan banorna vara något sånär konsekvent. Att som 2013 ligga fem dB under på kullen och sedan fem över på knutan ger ju inget vidare förtroende.
Jag tänker mig att Johan och Igino kanske har något att säga om hur via ska angripa frågan.
I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.
11 januari, 2014 kl. 15:26 #40369Stefan Atterhall
ModeratorHar inte hört något vidare om “ljudproblematiken”, men Igino/Johan får ta pucken att diskutera med Tino & Co så att vi kan hitta en bra lösning.
Jag hyser inga tvivel om att gänget på Ring Knutstorp gör allt de kan för att få rätsida på det.
Klassegrare CAR Challenge (kl. II) -- 2019, 2017 och 2016!
Följ framfarten - Bilder: Instagram | Resultat: Speedhive, Alfaromeo.org | Racefilm: YoutubeAlfor för tillfället
147 3.2 V6 GTA -04 -- #16 CAR Challenge kl. II (Projekttråd .org)
156 SW 2.5 V6 TI -05
Sprint 1.7 8V Veloce -87 (Projekttråd Alfapower.nu)11 januari, 2014 kl. 16:55 #40370Gustav Holmdahl
Deltagare“Ljudproblemet” är ju tyvärr ett rätt stort problem för många ekipage i landet. Det verkar dessutom som att väldigt många har problem med hög ljudnivå på just Knutan och klarar sig på många andra banor. Tråkigt, hoppas att banägare tillsammans med SBF löser det tills säsongen startar.
Giulia 20 Super
11 januari, 2014 kl. 19:05 #40371Niclas Rosengren
DeltagareBehöver vi ha en backup om Knutan ej vill ändra sättet att mäta ljud ?
11 januari, 2014 kl. 22:19 #40372Björn Ek
DeltagareDet alternativ som i så fall är enda möjligheten är Vålerbanan den 13:e september men att inte tävla på Knutan slår hårt mot banmötesekonomin, dessutom brukar det vara svårt att få förarna att åka till Norge i några större mängder.
Banmötesgruppen och challengefunktionärerna får börja med att se vilka utfästelser vi kan få från Knutan först.
(Dessutom brukar vi ju få såna fasliga problem med poängräkningen när vi tävlar i Norge
)
I spent a lot of money on booze birds and fast cars. The rest I just squandered.
12 januari, 2014 kl. 09:12 #40373Niclas Rosengren
DeltagareInlägg av Björn Ek på 2014-01-11 22:19
Det alternativ som i så fall är enda möjligheten är Vålerbanan den 13:e september men att inte tävla på Knutan slår hårt mot banmötesekonomin, dessutom brukar det vara svårt att få förarna att åka till Norge i några större mängder.
Banmötesgruppen och challengefunktionärerna får börja med att se vilka utfästelser vi kan få från Knutan först.
(Dessutom brukar vi ju få såna fasliga problem med poängräkningen när vi tävlar i Norge
)
Håller med. Det är nog viktigt att vi börjar dialogen med Knutan folket i god tid.
Igino tar du bollen/pucken
12 januari, 2014 kl. 14:16 #40374Mats Forssén
ModeratorInlägg av Björn Ek på 2014-01-11 22:19
Det alternativ som i så fall är enda möjligheten är Vålerbanan den 13:e september men att inte tävla på Knutan slår hårt mot banmötesekonomin, dessutom brukar det vara svårt att få förarna att åka till Norge i några större mängder.
Banmötesgruppen och challengefunktionärerna får börja med att se vilka utfästelser vi kan få från Knutan först.
(Dessutom brukar vi ju få såna fasliga problem med poängräkningen när vi tävlar i Norge
)
Ang att tävla i Norge fick jag uppfattningen att vi bottnade ur frågan på årsmötet iom att det då inte räcker med debutantlicens utan kräver uppgradering till nationell licens. Dvs det är en kostnadsfråga för förarna som har debutantlicens idag.
#71 Abarth 695 Assetto Corse Evo
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.