Kokande 155a…

Published by Crister Borg on

Forum Teknik Kokande 155a…

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Crister Borg
    Deltagare

Jaha, då har jag börjat plocka lite med mitt “fynd”… Det är alltså en 155 1.8 -97. Jag va väl inte riktigt snäll när jag körde hem den och funderar nu på om topplockspackningen kan ha gått… Bilen gick upp i värme hela tiden jag körde den. Men jag körde korta sträckor med vattenpåfyllning och avsvalning. Strax hemma var den riktigt varm. Jag lämnade då ett ett stort, vitt moln bakom mej som lucktade bränd olja och som upphörde då jag stannat och låtit bilen svalna igen. 

Bilen startar fint fortfarande men det bubblar rejält i expansionskärlet. Ingen rök men handen blir ytterst lite fuktig om man håller den vid avgasröret. Då det varit tomt på vatten kan det va “vanlig” luft som kommer upp ur expansionskärlet men den bygger rejält med tryck där då det sprutar ur, även med locket stängt.

Nå!? Vad ska vi hitta på? Är det inget “billigt” fix ställs den undan till q4an är klar och får bli räserbil… Bilen är sliten och är inte värd en renovering eller utbytesmotor.

elCrillo Kalmar

Thomas Sjölin
    Deltagare

Kan du känna om det luktar avgas/bensin ur expansionskärlet?

Crister Borg
    Deltagare

Jo, jag tyckte det gjorde det…

Jaaa veeet men hoppet är det sista som överger en… Det får bli undanställning tills vidare…

elCrillo Kalmar

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.