Kolmonoxid i bilkupen

Published by Ronnie Nilsson on

Forum Teknik Kolmonoxid i bilkupen

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare
    Ronnie Nilsson
    Deltagare

Huvudvärk!

Tyvärr så får jag förmodligen kolmonoxid in i bilkupen med huvudvärk som följd.Bilen är en 156jts-04.Jag har haft bilen på verkstad några gånger och kollat avgas,bytt främre avgasrör,bytt kolkanister,kollat veapventilen-ok.Dock är problemet inte löst.Är det någon/några som har tips på vad som kan göras vore jag väldigt tacksam./Mvh Ronnie Nilsson

Ern

Martin Isaksson
    Deltagare

Har du kollat alla slangar som hör till vevhusventilationen? Hade en bil med sprucken slang och det var ingen skön doft som gick in i kupeluftintaget.

Mådde lite illa av det också

Ronnie Nilsson
    Deltagare

Tack för ditt tips!

Slangarna skall snarast kollas!/Mvh Ronnie Nilsson

Ern

Men du känner ingen doft iom att du tror att det är kolmonoxid, eller?

Göran Eriksson
    Deltagare

Vad är det för bil? Sedan eller Sportwagon?

Kolla lister vid bagagelucka. Har varit med om att avgaser sugs in i kupèn via otätt bagage.

Ronnie Nilsson
    Deltagare

Hej!

Tack för nya tips.I fredags kollades slangarna-inget fel.Imorgon 7.5 skall ACen kollas,kan vara något lurt med den enl.verkstaden.Felsökningen fortsätter,lister mm skall kollas,/Mvh Ronnie Nilsson

Ern

Ronnie Nilsson
    Deltagare

Glömde nämna bilmodellen,det är en 156jts sedan/Ronnie

Ern

Ronnie Nilsson
    Deltagare

Hej!

Jag har hela tiden trott att det är avgaser som orsakar problemet,men idag när jag kom till bilen så kände jag en doft i bilkupen,sannolikt bensinånger.Kan kanske bero på att det varit varmt väder.Jag skall säga till verkstaden att kolla allt som har med bensin att göra istället för kolla ACen/MvhRonnie

Ern

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.