kondensor alfa 166 3.0 automat 2004
Published by Lennart Elofsson on
- Detta ämne har 7 svar, 4 deltagare, och uppdaterades senast 11 augusti, 2015 kl. 16:27 av Lennart Elofsson.
-
FörfattareInlägg
-
2 augusti, 2015 kl. 10:26 #16503
Min AC läcker. Jag behöver en ny kondensor. Var köper man en sådan? Är det någon skillnad på automatlåda eller manuell?
Jag fyllde på för några veckor sedan och tätade min tryckventil. Verkstaden var skeptisk till att läckan var där. Han sa att det förmodligen är kondensorn.
Nu verkar det läckt ut igen. Jag har Ingen kyla.
Prisskillnaden verkar vara rätt stor om man googlar lite. Men ca 1000 kr verkar vara snittet.
Är det någon kvalitetsskillnad på de olika leverantörerna?
Tacksam för tips
Lennart
2 augusti, 2015 kl. 13:22 #16504Är olika modeller mellan manuell och automat. Manuell har alla fästen på kortsidorna. Automat har 2 på ena kortsidan och 2 på långsidorna. Tyvärr verkar det vara dubbla priset på den till automat
http://www.bildelar24.com/alfa-romeo/166-936/15621/10455-kondensor
2 augusti, 2015 kl. 13:23 #16505Fanns en för vettig prislapp!http://www.bildelar24.com/1726388-aks-dasis-kondensator-klimatanlaggning
2 augusti, 2015 kl. 16:37 #16506Hej
Jag har också fyllt min och det tog 3 veckor så sluta den att kyla körde tillbaka till verkstan och dom höll på en hel em och felsökte och bytade alla o ringar + ventilerna i kopplingarna till påfyllningen slutligen upptäckte dom då dom hade spårmedel i systemet att det var tryckutjämnaren som läckte.
Dom beställde en ny som kom till dagen efter och bytade den och fyllde igen och då var hela systemet tätt men trycket alldeles för högt och dom säger att det är dåligt genomsläpp i kondensorn eller torkfiltret så jag ska också leta efter något till rätt pris, här hemma ligger den på ca 4500.
Jag har någonstans i bakhuvudet att Mr auto har bra priser också.
// Gert
2 augusti, 2015 kl. 21:56 #16507Jag har en beg till en automat om det är intressant.
10 augusti, 2015 kl. 09:42 #16508Hej jag har nu ringt runt och även sökt på nätet. Alfaföretag har gett mig priser mellan 6350-7100 kr. Då är det original. På nätet har jag fått fram en som passar men finns inte att beställa just nu. Den kostar drygt 2000kr. Jag har försökt med flera olika siter men alla svarar att den inte finns att beställa eller ej i lager. Jag ska återkomma om ca 2 veckor.
Jag tar tacksamt emot tips på företag som kan ta fram en kondensor till rimligt pris.
Det är viktigt att den passar till bil med automatlåda och har torkfilter.
Lennart
11 augusti, 2015 kl. 10:00 #16509Hej Lennart!
Har du kollat på mister-auto.se? Dom har enligt sidan på lager och kan skickas nästkommande dag.
Och dom har T.ex Valeo som jag misstänker är originalleverantör liksom dom är för kylare, dom har även Nissen som ska vara ett bra fabrikat.
Nu kommer jag inte ihåg exakta priser men är under hälften av vad du fått fram.
Kolla bara så du får torkfilter med för det ska enligt verkstaden som jag var på höra samman.
// Gert
11 augusti, 2015 kl. 16:27 #16510Nej de har ingen som passar. Det är speciellt med automatlåda. Torkfiltret sitter fast i kondensorn och fästarmarna pekar rakt upp och rakt ner ( långsidan) vid torkfiltret på min.
-
FörfattareInlägg
- Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.