Kontakt på baksidan av motorn

Published by Rikard Hedlund on

Forum Teknik Kontakt på baksidan av motorn

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Rikard Hedlund
    Deltagare

När jag bytte generatorn idag hittade jag en kontakt som hängde löst, och sitter i samma kabelhärva som sladdarna till generatorn, men jag kan inte lista ut var den ska sitta!? Den är ju för kort för att kunna gå upp på ovansidan av motorn. Hur stor är chansen att den bara hängde löst där från början? Inte så stor känns det som… Känslan är att jag lyckats slita loss den från nånting, men samtidigt är ju dessa kontakter inte alls lätta att bara “råka” slita loss. Irriterande!

Thomas Sjölin
      Deltagare

Jag vet inte vart den ska men jag vet inte heller vart den inte ska.

Min poäng är att det inte alls är säkert att den ska sitta någonstans. Bilar byggs i dessa tider anpassade för all möjlig utrustning och om en viss variant inte finns på en viss bil så kan ändå kablar, kontakter och annat finnas där och till synes hängande löst.

På en bil som blivit några år och som har en hel del mil bakom sig kan man ofta se på kontakten att den aldrig suttit någonstans. Är dess yttre del väldigt smutsig och det inte finns något inom rimligt avstånd som den faktiskt skulle kunna sitta så är den helt enkelt inte i bruk.

Rikard Hedlund
        Deltagare

Hehe så kan det naturligtvis vara. Jag tittade ändå noggrant på den för att se om den såg använd eller smutsig ut, men helt ärligt kunde jag inte avgöra det.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
        • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.