Köpa bil i Italien – Sunes Junior Zagato

Published by Sune Karlsson on

Forum Projekt Köpa bil i Italien – Sunes Junior Zagato

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 99 totalt)
  • Författare
    Sune Karlsson
    Deltagare

Jag har hittat en Junior Zagato i Italien som det nog blir affär på. Efter vad jag förstått har det blivit krångligare att exportera en bil från Italien. Är det någon som har koll på vad som krävs för att det ska fungera. Planen just nu är att låta något transportföretag ta hem bilen, alltså inte att köra hem den, vilket jag tror förenklar det hela.

Bilen ägs av ett företag som är ett SRL Semplificata. Om jag tolkar Google translate rätt är det en sorts förenklat AB med ett aktiekapital på max 9999 Euro. Vet inte om det är helt förtroendeingivande.  Säljaren vill dessutom ha 10000 Euro kontant och resten mot kvitto. Lura skattemyndigheten?

Lite fjärilar i magen alltså men jag räknar med att flyga ner om någon vecka för se bilen i verkligheten och göra upp affären på plats om den stämmer med beskrivning och bilder.

Är jag dum och lättlurad?

Går det så går det...

Håkan Petersson
      Deltagare

Pengar i förskott skickar man aldrig. Är det i norra eller södra Italien? Jag tog hem min 159a med lastbil från Tyskland men dessa körde även till Italien. Det fungerade till 100% och de släppte av bilen på min uppfart. Jag köpte dock bilen utan att ha sett den i verkligheten. Det skulle jag aldrig göra i Italien.

Sune Karlsson
        Deltagare

Nej, några pengar i förskott blir det inte! Men nån gång måste man ju betala och säljaren vill säkert ha pengarna innan den skickas iväg med lastbilen. Vilken transportfirma använde du?

Går det så går det...

Sune Svensson
          Deltagare

Ett åkeri i Växjö kör på Italien vid namn Karlsson adress ljiungadalsvägen

Håkan Petersson
            Deltagare

Hedgu tror jag namnet var. Tror dock inte det finns kvar längre. Eurotransport blir nog de du får vända dig till.

Håkan Petersson
              Deltagare

Karlssons kör väl bara styckegods?

Anders Eriksson
                Deltagare

viktigt är att få med det Italienska regbeviset, utan det är bilen ganska värdelös….

kolla gärna på TransportStyrelsens hemsida om import

bilen ska till Örebro va? då är EuroTransport lämpligt!

å sen när det ska reggas så hjälper jag gärna till!!!!

Nu: AlfaSud. Alfa 90. Då: 3*75turbo 164Q4 2*147 156 Brera 3.2 Sud Ti. Spider 916 V6. 159SW Tbi

Sök runt lite i forumet efter karln med italienskt ursprung som importerade en Brera och verkade hålla koll på de italienska exportreglerna. 

Annars: Jr Zagato, FAN VAD COOLT! 

Genmodifierad ’70 Berlina GTAm räser

Sune Karlsson
                  Deltagare

Inlägg av Anders Eriksson på 2016-01-31 20:06

viktigt är att få med det Italienska regbeviset, utan det är bilen ganska värdelös….

kolla gärna på TransportStyrelsens hemsida om import

bilen ska till Örebro va? då är EuroTransport lämpligt!

å sen när det ska reggas så hjälper jag gärna till!!!!

Jo, den ska till Örebro! Eurotransport vill ha 28 000 för att ta hem den så alternativ är mycket intressanta.

Vi lär höras om och när det blir dags att regga den!

Går det så går det...

Håkan Petersson
                    Deltagare

Det var dyrt. Jag betalade 6000:- från södra Tyskland till Halmstad 2011. Har för mig att det kostade 11000:- från Itlalien till Halmstad.

Anders Eriksson
                      Deltagare

28000!!??!

hmmm, är bilen körbar? alltså går att få upp på transporten för egen maskin? måste ju gå att hitta nåt billigare… kan kolla lite..

Nu: AlfaSud. Alfa 90. Då: 3*75turbo 164Q4 2*147 156 Brera 3.2 Sud Ti. Spider 916 V6. 159SW Tbi

Sune Karlsson
                        Deltagare

Dyrt som sagt! Bilen är körbar. Ska väl tillägga att det är en bit ner i Italien – Ancona.

Går det så går det...

Dimitris Lyris
                          Deltagare

Om jag minns rätt det är en kille här på forumet som bor eller har bott i Italien och hjälper till eller genomför bilimport från Italien. Sök på forumet på “Import från Italien” eller liknande

Mvh Dimitris

Mvh Dimitris Lyris
                            Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.5 V6 2003
                            Alfa Romeo 147 2.0 TS 2001
                            Alfa Romeo Spider 2.0 TS 2001
                            Lancia Y-10 Turbo 1987

Rolf Carstens
                            Deltagare

Eurotransport är väldigt dyrt.  De ville ha 42 000! för att frakta min bil täckt till England. Gustavsson i Norrköping gjorde det för halva priset. Då fick den åka i egen täckt släpvagn. De var mnycket bra att ha att göra med. Kolla med Björn där.
                              Gustavsons

Sune Karlsson
                              Deltagare

Inlägg av Dimitris Lyris på 2016-02-01 08:49

Om jag minns rätt det är en kille här på forumet som bor eller har bott i Italien och hjälper till eller genomför bilimport från Italien. Sök på forumet på “Import från Italien” eller liknande

Mvh Dimitris

Japp, är i kontakt med Mattias på http://www.italienskbilimport.com/ och får lite hjälp.

Går det så går det...

Visar 15 inlägg - 1 till 15 (av 99 totalt)
                              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.