Köpa delar till 156

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Teknik Köpa delar till 156

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
  • Författare

Tjena.

Behöver köpa lite delar till min 156jts sw 04. Tänkte handla på Skruvat men hur vet man säkert att delarna passar även om man skriver in regnr? Finns det något sätt att få fram nummer på orginal delar? Skruvar inte så mycket själv…

Tacksam för all hjälp

Henrik Cornelius
    Deltagare

Vad behöver du för delar? Kan variera mycket på olika delar.

Säljer OBD-kablar för släckning av airbaglampa mm. PM:a för info.

Lars Söderman
      Deltagare

Eper är Fiat/Alfas eget reservdelssystem. Där hittar du originalnummer. Knappa in dit chassinummer och fortsätt därifrån.

Fiatforum.com har en onlineversion:
        http://eper.fiatforum.com/

Henrik Boldrup
        Deltagare

Och när du har hittat Alfas originalnummer I ePer kollar du här vilket nummer det motsvarar hos andra tillverkare:

http://www.findpart.org/

/Henrik

Stelvio Ti 2,0 -20, 156SW 2,5 -04 och en Fiat 500e -15

Håkan Andersson
          Deltagare

Kan också vara en bra idé att annonsera här efter det som man behöver. Finns massor av nytt och begagnat som ligger och skräpar hos Alfist. Själv har jag en hög chassidelar och en startmotor liggande…

Håkan i Fagersjö: 916 GTV och 166 3.0.

Tack för tipsen. Felkod P0134 bank1 sensor 1 felkod vid besiktning o tänd motorlampa. Är jag fel på det om det är lambdasensorn men vilken främre eller bakre? Någon som har koll? Mille grazie…

Gudmund Ericson
            Deltagare

Hej

Har just köpt en bakre ljuddämpare till min 156a-01 från Skruvat & klart. Den sitter där, men jag fick kapa bort fästena och göra nya. Dessutom är det ovala ändröret vridet på snedden. Trots att jag knappat in mitt registreringsnummer. Jag undviker den leverantören i fortsättningen.

gudmund

Björn Hedberg
              Deltagare

Bank 1 sensor 1 är den främre .Om det skulle handla om en v6a så vore det främre sonden på vänstra toppen .  

Visar 8 inlägg - 1 till 8 (av 8 totalt)
              • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.