Köpa Giulietta vad tänka på?

Published by Övergivna Forumposter on

Forum Allmänt Köpa Giulietta vad tänka på?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare

Hejsan går i tankarna på att skaffa mig en giulietta, är det något speciellt jag ska tänka på? har kollat lite på en diesel och en bensinare. tycker att det var bra pris för en 2013 års ny bil, dock så verkar ju dieseln vara lite mer att extra utrustad.

http://www.blocket.se/vasternorrland/Alfa_Romeo_Giulietta_2_0_JTDm_140HK_56451335.htm?ca=8&w=3.

http://www.blocket.se/stockholm/Alfa_Romeo_Giulietta_1_4T_120hk_Veloce_SUPERP_56472128.htm?ca=8&w=3

tacksam för svar

Sune Karlsson
    Deltagare

160 000 för en nästan oanvänd Giulietta är ju svårslaget! Men kolla att den har den utrustning du vill ha. Länken till dieseln funkade inte men hittade den jag antar du menar hos Northcar Sweden. 130 000 för en 2011 känns också som ett bra pris (snuskigt billigt om jag tänker på vad inbytespriset på min Giulietta -10 skulle bli) men tänk på att garantin snart går ut, tror det är 5 år på en -11.

Inga stora modellspecifika problem vad jag känner till. 

Går det så går det...

Håkan Andersson
      Deltagare

Har en -11 JTDm med 105 hp motorn. Piggare än man tror. Garantin är tre år. Blir väl 5år från -13. Modellspecifika fel finns men det är skitsaker. Har bytt växelspaksknopp, sprack mitt itu och locken till strålkastarspolarna som borde varit limmade från fabrik. Ramlar hel enkelt av på vintern. Bra att veta är att straffet för 3 500 mils serviceintervall kommer vid storservice. Inträffar redan vid 10 500 mil. Dyr historia. Byta vattenpump rekommenderas av min verkstad då det tydligen finns ett kvalitetsproblem. Programmeringen av start-stopp var inte hundra från början. Har fått den uppgraderad. Alla åtgärder på garantin. Ledningen till vänster fönsterhiss fram har skavts av i genomföringen. Kanske monteringsslarv. Tyvärr utanför garanti.

Nöjd! Oerhört bränslesnål.

Håkan i Fagersjö: 916 GTV och 166 3.0.

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
      • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.